چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۶۰۰ میلیاردریال به طرحهای آبرسانی‌کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

گچساران – کرونا نیوز – معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی طرح های آبرسانی این استان در قالب اسناد خزانه با سر رسید ۱۴۰۳ تخصیص یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64882
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

۱۶۰۰ میلیاردریال به طرحهای آبرسانی‌کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

امیر فخری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امسال برای تکمیل طرح های آبی این استان از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل ۱۰ طرح ملی از جمله آبرسانی، انتقال و تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد، لیشتر، بهسازی و توسعه بند انحرافی نازمکان،  آبرسانی باشت، دشت مور،  آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده، و چرام و، آبرسانی به شهر لیکک و سد تنگ سرخ در نظر گرفته شده است .

فخری زاده گفت: فاز دوم انتقال تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد در قالب سه هزارو ۱۰۰ هکتار با پیشرفت ۷۵ درصد در دست اجراست.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی نیز هم  برای سرعت بخشی  به  روند طرح های آبی این استان در سالجاری در نظرذ گرفته شده که تاکنون ۱۳ درصد آن در  قالب اسناد خزانه با سر رسید ۱۴۰۳ تخصیص یافته است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات استانی این شرکت برای هشت طرح آبی از جمله ساماندهی رودخانه های استان، طرح انتقال آب از دشت روم تا سد شاه قاسم، طرح طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک و ساخت سد سرپری دهدشت در نظر گرفته شد.

فخری زاده با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات استانی به طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک اختصاص یافته  اظهار داشت: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۳۰  هکتار در دست اجراست.

۸ هزار راس دام سبک در دیشموک کهگیلویه علیه طاعون واکسینه شدند
دنبال کنید

فخری زاده میانگین پیشرفت فیزیکی  طرح های آبی در دست اجرا  در نقاط مختلف استان را بین پنج تا ۷۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های آبی در دست اجرای  این استان نیاز است.

وی افزود: تزریق نشدن منابع مالی به موقع، افزایش قیمت مصالح و اتصالات و تجهیزات را از  عمده مشکلات پیش روی طرح های آبی استان برشمرد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi