یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت حمایت عملی از سرمایه گذار در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج – کرونا نیوز – رئیس جمهوری در پنجمین سفر استانی خود در نهم مهرماه جاری با تعدادی از اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد، بر لزوم حمایت عملی و جدی از سرمایه گذار به عنوان مولفه ای اثرگذار برای غلبه اصولی بر معضل خزنده بیکاری در استانهای کم برخوردار از جمله این استان تاکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64846
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

ضرورت حمایت عملی از سرمایه گذار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا نیوز ، برغم رویکرد محرومیت زدایی دولت های مختلف طی حدود پنج دهه از عمر انقلاب و نظام اسلامی ، این روزها یکی از مواردی که همچنان به عنوان مهمترین معضل مناطق محروم کشور به اذعان ساکنان آن و کارشناسان مورد تاکید قرار گرفته معضل آسیب زای بیکاری است که شرایط اقتصادی فعلی برون رفت از این وضعیت را دوچندان می کند.

 رییس جمهوری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد به بخش‌هایی از برنامه دولت برای کاستن از این معضل اشاره کرد که پیشنیاز و زمینه ساز ورود به این نبرد کاری بمنظور ایجاد اشتغال پایدار را در اعتمادپذیری  سرمایه گذار به منزله نخستین گام عملی شدن مسیر زدودن فضای بیکاری از قاموس این دیار غنی از نعمات الهی پرشمار و در عین حال همچنان محروم و داشتن افراد بیکار دانستند.

واقعیت  امر این هست که در شرایط فعلی بسیاری از  سرمایه‌گذاران بنا به دلایل متعدد که مهم‌ترین آن بالابودن ریسک سرمایه گذاری است، از انجام سرمایه گذاری در مراکز استان‌ها روی خوش نشان نداده و گریزانند که حدت و شدت این بی میلی سرمایه گذار در مناطق محروم بیشتر خود را نشان می دهد.

اما رییس جمهوری با اطلاع از این موضوع و با درک واقعی مبنی بر نظرات کارشناسی هیات وزرا شامگاه جمعه نهم مهرماه گذشته در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت مدیران و متولیان امر از سرمایه گذار و کارآفرین تاکید ورزیدند و اظهار داشتند که «در صورت جلب اعتماد لازم ، قطعا شخص سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی با میل و رغبت به میدان کار خواهد آمد و نتایج ملموسی را در ایجاد اشتغال و رشد تولید از خود برجا خواهند گذاشت.»

برگزاری اجلاسیه مجمع بسیجیان باشت با تاکید بر رفع مشکلات شهرستان+تصویر
دنبال کنید

آیت الله سید ابراهیم رئیسی  در ادامه صبحت های خود به زرخیزی و غنی از حیث منابع خداددی پرشمار استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کردند و اظهار داشتند: زیبنده نیست که با وجود این همه نعمات الهی همچنان ما شاهد پدیده فقر در این استان باشیم .

رئیس جمهوری اضافه کرد: شرایط موجود استان به لحاظ برخی نارسایی ها از جمله بیکاری نشان می دهد که  ما مدیران بخوبی از ظرفیت های موجود استفاده نکرده ایم  و لذا به عنوان یک راهکار باید تقسیم بندی ظرفیت ها در این استان بر اساس آمایش سرزمینی باشد تا شاهد سرعت در ارتقای شاخص های توسعه بطور اساسی و منطقی باشیم .

بنابراین مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد باید با درک هوشمندانه در استفاده و بهره گیری از ظرفیت های موجود و در راستای تحقق تاکیدات بالاترین مقام اجرایی کشور متناسب با منابع غنی استانی گام های محکم و قوی تری بردارند و حرکت در مسیر ایجاد اشتغال پایدار و کاستن از روند فزاینده بیکاری را در اولویت قرار دهند.

رسانه ها فرهنگ حمایت از سرمایه گذاری را ترویج دهند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم شامگاه یکشنبه در نخستین نشست رسانه ای خود در کمتر از دوهفته از زمان انتخابش به عنوان استاندار با یادآوری و تاکید بر سخنان ریاست جمهوری دولت سیزدهم به اهمیت سرمایه گذاری و نقشی که در تقویت معیشت مردم دارد اشاره کرد و از رسانه ها خواست نسبت به ترویج فرهنگ حمایت از سرمایه گذاری همکاری لازم را با بدنه دستگاههای اجرایی داشته باشند.

سید علی احمدزاده یکی از موانع کاری برای سرمایه گذاری در استان را نداشتن آگاهی لازم از تاثیرات و پیامدهای حضور سرمایه گذاران در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار ایجاد بنگاه های زودبازده باید نگاه آینده نگرانه تری در خصوص سرمایه گذاری های بزرگ و درازمدت داشته باشند.

کوین کده پاسخ می دهد: سرمایه گذاری در طلا یا بیت کوین؟
دنبال کنید

وی افزود: مشکل بزرگ در استان بحث اشتغال است که در این زمینه باید بستری فراهم شود تا سرمایه گذار با خیالی آسوده در استان سرمایه گذاری کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نگاه باید کارکردی باشد و از سرمایه گذار حمایت کنیم زیرا زمانی که سرمایه گذار در استان احساس ناامنی کند دیگر حاضر به سرمایه گذاری نیست.

احمد زاده ابراز داشت: سیاست دولت تغییر و تحول در معیشت مردم استان است که باید درآمد پایدار ایجاد کرد و به سمت ایجاد صنایع بزرگ گام برداریم.

اگر متولیان امر و مدیران میانی در مراکز استانها بطور جدی و عملی حمایت از سرمایه گذار  و نظارت بر کار را در برنامه کاری خود قرار دهند دیگر ما در استان محرومی چون کهگیلویه و بویراحمد شاهد تاخیر ۱۰ساله یا بیشتر در پروژه ای چون سد تنگ سرخ و یا جاده ارتباطی دهدشت به پاتاوه که از مدت زمان پیش بینی شده تکمیل خیلی عقب مانده است، و یا طرح خط آهن اقلید به یاسوج که سالهاست به فراموشی سپرده شده ، نخواهیم بود .

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi