چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶ ویژه برنامه هفته وقف در گچساران اجرا شد

گچساران -کرونا نیوز- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به اینکه ۱۰ برنامه هفته وقف در این شهرستان پیش بینی شده گفت: تاکنون ۶ مورد از این برنامه ها اجرا شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64706
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

۶ ویژه برنامه هفته وقف  در گچساران اجرا شد

ابراهیم قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: توزیع ۳۰ بسته لوازم تحریر به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان شامل کیف، جامدادی، مدادرنگی و دیگر نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت در روستاهای بی بی حکیمه و امامزاده جعفر از مهمترین ویژه برنامه های اجرا شده هفته وقف در گچساران است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار بسته ماسک برای توزیع در هفته وقف در این شهرستان تامین شده ابراز داشت: تاکنون یکهزار بسته از این تعداد توزیع شده و بقیه در چند روز باقی مانده هفته وقف توزیع می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران غباروبی بقاع متبرکه بی بی حکیمه (س)، امامزاده جعفر(ع)، بقعه متبرکه کاکامبارک(ع) و امامزاده شاه نظر (ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در هفته وقف امسال در شهرستان بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین زیارت شهدای گمنام و نشست با هیات امنای بقاع متبرکه شاخص گچساران از دیگر برنامه های مهم صورت گرفته در چند روز اخیر بوده است.

قاسمی تاکید کرد: نمایشگاه معرفی واقفان در مصلای نماز جمعه شهر دوگنبدان، دیدار با امام جمعه و همایش وقف از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته وقف در این شهرستان است.

وی بیان کرد: این شهرستان ۹۷ رقبه تجاری و منفعتی هستند که درآمد آنان براساس نیات واقفان هزینه می شود.

قاسمی تاکید کرد: برخی از موقوفه های گچساران براساس نیت واقف در اموری مانند تامین هزینه بیمارستانی یا کمک به دانش آموزان بی بضاعت، آبادانی مساجد و امامزادگان هزینه می شود.

وی ابراز داشت:شهرستان گچساران در مجموع ۱۲۴ موقوفه دارد که اهدای زمین برای احداث حسینیه و مسجد بیشترین سهم را در این سنت حسنه دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi