یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۱ خانواده گچسارانی از محل موقوفات درآمد پایدار دارند

گچساران – کرونا نیوز- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:هم اکنون ۸۱ رقبه این شهرستان در قالب موقوفه های تجاری و زراعی در اختیار خانواده های نیازمند است که بتوانند با آن کسب درآمد پایدار داشته باشند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64578
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

کرونا :

۸۱ خانواده گچسارانی از محل موقوفات درآمد پایدار دارند

ابراهیم قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این خانواده ها بدون پیش پرداخت و با اجاره بسیار کمتر از قیمت واقعی (۴۰درصد) در موقوفه های تجاری و زراعی گچساران کسب درآمد می کنند.

وی بیان کرد: این شهرستان ۹۷ رقبه تجاری و منفعتی هستند که درآمد آنان براساس نیات واقفان هزینه می شود.

قاسمی تاکید کرد: برخی از موقوفه های گچساران براساس نیت واقف در اموری مانند تامین هزینه بیمارستانی یا کمک به دانش آموزان بی بضاعت، آبادانی مساجد و امامزادگان هزینه می شود.

وی ابراز داشت:شهرستان گچساران در مجموع ۱۲۴ موقوفه دارد که اهدای زمین برای احداث حسینیه و مسجد بیشترین سهم را در این سنت حسنه دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران همچنین از اهدای ۱۵ بسته لوازم تحریر شامل کیف، جامدادی، مدادرنگی و سایر اقلام نوشت افزاری به دانش آموزان روستای بی بی حکیمه (س) خبر داد.

قاسمی با اشاره به اینکه ارزش هر یک از این بسته های حمایتی چهار میلیون ریال است افزود: این بسته ها از محل اعتبارات سازمان اوقاف کشور تامین شده است.

وی با یادآوری در پیش بودن هفته وقف عنوان کرد:توزیع بسته های ماسک، راه اندازی ایستگاه سلامت در مرکز شهر دوگنبدان، همایش وقف، بازدید از خانواده های واقف از مهمترین برنامه های هفته وقف در گچساران است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi