چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس بنیاد مسکن از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت سرزده به شهر سی سخت سفر کرد و در جریان آخرین پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ساخت و ساز خانه های مردم قرار گرفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64429
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

رئیس بنیاد مسکن از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد

به گزارش کرونا نیوز اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در این بازید هدف از سفر خود با شهر سی سخت را بررسی وضعیت ساخت و سازها  و مشاهده روند اجرای طرح بازسازی مناطق زلزله زده در این شهر  عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی شده است که واحدهای در دست احداث تا پیش از شروع فصل سرما تا اواخر آبان تکمیل و به زلزله زدگان تحویل داده شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: به منظور حمایت از زلزله زدگان و تسریع در روند ساخت و سازها در مناطق زلزله زده علاوه بر تسهیلات قبلی ۵۰۰ میلیون ریال در مناطق شهری و ۴۰۰ میلیون ریال در مناطق روستایی تسهیلات کم بهره برای تکمیل واحدهای زلزله زده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود افزود: تا دو هفته آینده همه تسهیلات بلاعوض باقیمانده واحدهای زلزله زده در شهرستان دنا پرداخت خواهد شد.

اکبر نیکزاد؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دومین بار است که به این شهر سفر می کند و در دیدار با زلزله زدگان از نزدیک با درخواست ها و مشکلات آنان آشنا شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

پایان خاموشی 2 ساله ایستگاه سنجش آلودگی هوا/ گره کور نبود قطعه آمریکایی و انگلیسی در دولت سیزدهم باز شد
دنبال کنید

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیشتی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi