چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بخش کبگیان بویراحمد از بن بست خارج می شود

یاسوج- کرونا نیوز- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کبگیان بویراحمد با توجه به ظرفیت های کشاورزی و اقدامات صورت گرفته در حوزه راه های ارتباطی از بن بست خارج می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64320
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

کرونا :

بخش کبگیان بویراحمد از بن بست خارج می شود

به گزارش کرونا نیوز، مهدی روشنفکر روز یکشنبه به همراه برخی از مسئولان و مدیران استانی  در بازدید از بخش کبگیان بویراحمد اظهار داشت: با توجه به تصمیم های کارشناسانه و برنامه‌های در دست اقدام حوزه راهسازی، با اتصال این بخش به محورهای اصلی، مشکل بن بست بودن این منطقه جغرافیایی بزودی برطرف می شود. ‌

وی افزود: با توجه به اینکه بخش کبگیان از ظرفیت های کم نظیر کشاورزی برخودار است، مطالعات احداث سد چیتاب در تنگه «پراِشکَفت» تصویب و در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:یکی از خواسته های به حق مردم این منطقه ایجاد شهرک صنعتی، توسعه ایستگاه‌های پمپاژ آب، بندهای انحرافی و شبکه‌های آبیاری کشاورزی است که در کمترین زمان بررسی و اقدام می شود.

روشنفکر عنوان کرد:برغم شرایط تحریم ومشکلات فروش نفت، اقدامات در خور توجهی برای پیشرفت، آبادانی و رفع مشکلات مردم  بخش کبگیان انجام گرفته است.

وی ابراز داشت:برخی پروژه‌های در دست اقدام  بخش کبگیان تا ۲ برابر مبلغ مصوب، افزایش اعتبار داشته است که این موضوع در تسریع روند کار تاثیر گذار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات فرهنگیان نیز تصریح کرد: مطالبات فرهنگیان در حوزه رتبه بندی و همسان سازی را با حمایت سایر نمایندگان در کمیسیون تخصصی مطرح و با درخواست حضوری از ریاست جمهوری خواهان حل و فصل آن برای همیشه شده‌ایم که بزودی شاهد خروجی مثبت آن خواهیم بود.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد نیز در این بازدید گفت: باتخصیص اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان ۲ طرح کارآفرینی در روستاهای گردوه و سرچنار ایجاد شده که در ترغیب جوانان مستعد بخش برای تخصیص و اجرای طرح‌های زود بازده و اشتغال اثر گذار خواهد بود.

برداشت سالانه ۳۸ میلیون مترمکعب آب از دشت‌های گچساران
دنبال کنید

روح الله وحدتی افزود:رونق کارگاه های زودبازده نقش مهمی در کاهش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر دارد.
همچنین جلسه شورای اداری بخش کبگیان در مسجد جامع شهر چیتاب برگزار و بخشدار کبگیان، رئیس شورای شهرچیتاب و چندین نفر از فرهنگیان و معتمدین، مشکلات و مطالبات مردم را مطرح کردند.
در ادامه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از روستاهای آبزالو، آب گرمک، صالحان و دروهان و نقاره خانه بازدید کردند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi