شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد شدند

گچساران – کرونا نیوز – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۰ سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح های گردشگری در زمینه های کشاورزی و بومگردی در مناطق عشایری این استان شده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64146
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

۱۰سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد شدند

مجید صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز در باشت افزود: تاکنون چهار طرح  گردشگری کشاورزی و یک پروژه کمپ مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد مجوز دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین برای متقاضیان سه طرح گردشگری کشاورزی و ۲ طرح کمپ های عشایری استان پرونده تشکیل شده و کارشناسان در حال بررسی شرایط این متقاضیان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان به عنوان پایلوت کشور در زمینه گردشگری کشاورزی انتخاب شده تاکید کرد: توسعه این شاخه نوین اولویت حوزه گردشگری در سال جاری است.

وی ابراز داشت: آماده اعطای مجوز به مزارع کشاورزی ، باغ ها، دامپروری ها ، گلخانه های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور در استان برای پذیرش گردشگران هستیم.

صفایی اظهار داشت: شالیزارهای برنج، مزارع پرورش ماهی، مزارع کشت زعفران، مناطق پرورش کرم ابریشم، مزارع شترمرغ از جمله بخش های استان هستند که می تواند مقصدی برای گردشگران باشند.

وی عنوان کرد: رونق گردشگری کشاورزی می تواند راهکاری گره گشا برای توسعه اقتصادی روستاها ، افزایش درآمد اهالی و کسب تجربه های نو و ارزان قیمت برای علاقه مندان به ایرانگردی باشد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از مهاجرت روستاها به شهرها چاره ای جز ایجاد فرصت های شغلی در این مناطق وجود ندارد تاکید کرد: برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های طبیعی روستاها راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاها با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایت می شود.

صفایی تاکید کرد: با رونق گردشگری کشاورزی افزون بر ایجاد فرصت های شغلی جدید ، زمینه فروش تولیدات روستائیان به عنوان سوغاتی یا برای مصرف گردشگران فراهم می شود.

برپایی نمایشگاه نقاشی«تنهایی من» در نگارخانه ارشاد گچساران
دنبال کنید

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

بر اساس آمارهای موجود تا پیش از انتشار ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر بوده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi