پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر آموزش و پرورش: کمبود فضای آموزشی چالش جدی در بویراحمد است

یاسوج – کرونا نیوز – مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت: با وجود اینکه ۴۰ درصد از دانش اموزان استان معادل ۷۰ هزار نفر، در این شهرستان تحصیل می کنند، کمبود شدید فضای آموزشی به چالشی اساسی برای آموزش و پرورش تبدیل شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64131
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

مدیر آموزش و پرورش: کمبود فضای آموزشی چالش جدی در بویراحمد است

به گزارش کرونا نیوز، کوروش دلشاد روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای نمونه ۴۳ فضای آموزشی استیجاری درون شهرستان بویراحمد وجود دارد که باید به جای آن ها ۴۳ مدرسه دولتی ساخته شود.

وی افزود: در این شهرستان نسبت به جمعیت دانش آموزی نیاز سنجی صورت نگرفته است و هم شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن مشکلات زیادی در این زمینه دارند.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد تصریح کرد: مناطقی همچون سرآبتاوه با ۱۶ هزار نفر جمعیت، مهریان، بلهزار، مزدک، سروک، تل خسرو، نجف آباد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

دلشاد تاکید کرد: کل فضاهای آموزشی بویراحمد ۴۵۹ مورد است که ۱۱۵ مورد تخریبی، ۴۰ دستگاه کانکس، ۴۳ استیجاری، ۱۲۵ مورد نوساز و دیگر موارد هستند.

وی با اشاره به الگوهای سه گانه برگزاری کلاس های درس در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: ملاک آموزش و پرورش در این رابطه حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان همراه با تعلیم و تربیت با کیفیت است.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد ابراز داشت: می طلبد اولیای دانش آموزان در این شرایط حساس مشارکت و همدلی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

دلشاد بیان کرد: سال گذشته روش آموزش آنلاین، مشکلات عدیده ای برای آموزش ایجاد کرد و سبب افت تحصیلی آشکار و نهان دانش آموزان شد.

وی بیان کرد: فعالیت کم بدنی و کم تحرکی، تغییر در سبک زندگی، تاخیر در روند جامعه پذیری دانش آموزان، از جمله تاثیرات و پیامد های سوء روش غیر حضوری و انلاین بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد تاکید کرد: مدرسه به عنوان مرحله ای حساس از زندگی دانش آموز بوده و شکل گیری شخصیت فرد در مدرسه است.

حضور ۳۰۷هزار مسافر نوروزی در کهگیلویه وبویر احمد
دنبال کنید

دلشاد گفت: مدارس صرفا کارکرد آموزشی ندارد و علاوه بر آن به عنوان کانون تربیت است و در مجموع تعلیم و تربیت یک کانون چند جانبه است. 

وی افزود: تعداد مدارس غیر انتفاعی استان ۷۵ مدرسه است که ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در ان ها مشغول تحصیل بوده اند که معادل ۱۸ درصد دانش آموزان شهرستان بویراحمد است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi