جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بیان خدمات دولتها دفاع از نظام است

یاسوج – کرونا نیوز- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان خدمات دولتها را دفاع از کلیت نظام برشمرد و گفت: دستگاههای اجرایی و نهادهای خدمات رسان این استان متناسب با حجم اقدامات انجام گرفته شده در حوزه اقتصادی و پیشگیرانه کرونا اطلاع رسانی لازم را نداشته اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63815
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۵

به گزارش کرونا نیوز ، احد جمالی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) که مسئولان خدماتی را که به انجام می رسانند به اطلاع مردم برسانند اظهار داشت: عدم اطلاع رسانی مسئولان از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری شان سبب می شود که میدان برای برخی افراد بدخواه فراهم شده و با بی انصافی خدمات دستگاههای اجرایی را زیر سئوال ببرند.

وی اضافه کرد: اینکه مدیری دادن بیلان کاری را به مثابه ریا بداند کار درستی نیست بلکه در جامعه کنونی که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کسری از ثانیه موجب تبادل اطلاعات شده و برخی افراد هم با بهره گیری از این فضا در منفی بافی پیشتاز می شوند باید مسئولان با تقویت ساختاری حوزه های روابط عمومی خودشان و تخصصی کردن این حوزه خدمات کاری شان رادر قالب تولید محتوای مناسب در شبکه ها اجتماعی به اشتراک بگذارند تا جلوی جولان افراد بی انصاف و کم اطلاع فراهم نشود. 

تعدد رسانه های متعهد و آگاه یک مزیت است

جمالی همچنین با تشریح فضای رسانه ای استان و چالش های این حوزه اظهار داشت : تعدد رسانه  و خبرنگار در یک جامعه نشانه بالندگی است البته در صورتی که اهالی رسانه ها جهل به قانون نداشته باشند و از سواد و تعهد رسانه ای لازم برخوردار باشند چرا که هرچه جمعیت رسانه های ما بیشتر باشه به همان میزان سوپاپ اطمینان در جامعه بالا می رود.

وی اضافه کرد:متاسفانه تعداد معدود و انگشت شماری از سایت های خبری در این استان فقط و فقط نارسایی ها را می بینند و  آن را بزرگنمایی می کنند و به نقاط قوت و حجم بالای خدمات انجام گرفته نیز نمی پردازند .

اجرای حکم اقتصاد مقاومتی،تولیدواشتغال ازنظر فقهی و حقوقی واجب است
دنبال کنید

به گفته جمالی در گذشته استان در حوزه امنیتی رتبه ۲۹ کشوررا داشت ولی الان رتبه اول را داریم و  به این امر  مهم به عنوان یک شاخص پایدار و زیربنایی توسعه در این سایتها پرداخته نمی شود ولی اگر یک سرقتی  هرچند جزیی در محله ای صورت گرفت ،این سرقت بسیار بزرگنمایی خواهد شد . 

پاسخ به منتقدان طرح پتروشیمی دهدشت

وی به انتقادهای غیر کارشناسی به اجرای برخی طرحهای عمرانی و تولیدی از جمله پتروشیمی دهدشت در فضای مجازی  اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه برخی افراد می گویند پتروشیمی صنعت آب بری است مشخص هست که به موقعیت استان و منابع آن خیلی کم اطلاع هستند.

وی اضافه کرد : به عنوان کارشناس مهندسی عمران و کارشناس ارشد آب می خواهم بگویم که کهگیلویه و بویراحمد کمتر از یک درصد عرصه جغرافیایی کشور را دارد ولی ۱۰درصد روان آب کشور در این استان است که  یک میلیارد و ۱۰۰میلیون متر مکعب از حوزه آبریز این استان به سد مارون می ریزد ،و یک سد کوثر داریم با ۶۰۰میلیون متر مکعب آب و  سد چم شیر که هنوز آب گیری نشده و در اسرع وقت آبگیری خواهد شد با ظرفیت ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون مترمکعب  داریم که در مجموع یعنی کمتر از چهار میلیارد متر مکعب در استان سهم ما از روان ابهاست .

جمالی اظهار داشت: میزان روان آب های ما در استان هم ۱۱میلیارد و ۴۰۰میلیون مترمکعب در سال هست که بخشی صرف تغذیه اکوسیستم موجود و حفظ رژیم رودخانه ها می شود و درصد زیادی از استان خارج می شود .

وی از دیگر ظرفیت های این استان را گذشتن پنج خط لوله گاز سراسری دانست که باید از آنها به عنوان فرصت نگاه شود و در کنار اینها باید نیروگاه سیکل ترکیبی بزنیم تا به تقویت برق استان بپردازیم .

سقلاتون تبدیل به یک برند می شود
دنبال کنید

جمالی در خاتمه از ظرفیت بالای رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک مزیت و شاخص ممتاز در کنار سایر شاخص های بلفعل  و بالقوه  توسعه  استان نام برد و اظهار داشت: با محوریت اداره کل ارشاد اسلامی باید ساماندهی لازم در این حوزه صورت بگیرد تا بتوان از این ظرفیت رسانه ای در راستای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر استان گام برداشت.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi