جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۲برابر شد

گچساران- کرونا نیوز- مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت:تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده در محله های سادات، رادک، کیامرثی، لبنان، باغ فردوس و آبگرمو و سایر محلات محل اجرای این طرح در این شهر ۲ برابر شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63794
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۲برابر شد

محمدمراد راغ پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: میزان تسهیلات بانکی نوسازی هر واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان که پیش از ۵۰۰ میلیون ریال بود به یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی مذکور با کارمزد پنج درصد پرداخت می شود بیان کرد: همچنین مدت زمان دوره بازپرداخت تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان که پیش از این ۱۵ ساله بود به ۲۰ سال افزایش یافته است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان تصریح کرد: به غیر از وام بانکی هم اکنون برای نوسازی هر واحد مسکونی ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می شود.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال ۱۳۹۴ تاکنون نوسازی شده و ۵۰۰ خانه دیگر در حال نوسازی است.

وی گفت: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

راغ پور افزود: مالکان سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق بافت فرسوده این شهر برای استفاده از مزایای این طرح نام نویسی کرده اند و حمایت از شتاب بخشی این  پروژه  با پیگیری جذب منابع لازم اولویت این ستاد است.

بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در  این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi