جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

درآمد بهره برداران محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

گچساران- کرونا نیوز – مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود خشکسالی و کاهش میزان خرید محصولات زراعی گندم و دانه های روغنی کلزا درآمد بهره برداران استان نسبت به پارسال افزایش چشمگیر یافته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63777
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

درآمد بهره برداران محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

ابوالحسن صداقت کیش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: امسال یکهزار و ۷۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بابت خرید تضمینی گندم و کلزا به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده در حالی که میزان بهای پرداختی به بهره برداران استان در سال گذشته یکهزار و۵۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات خرید تضمینی گندم از بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسیده است عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱هزار تن گندم به ارزش یکهزار و ۵۶۲میلیارد ریال به گندم کاران پرداخت استان شده است.

پارسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در استان ۲۵ هزار ریال بود و امسال به ۵۰ هزار ریال افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال بیش از ۵۹ هزار تن گندم به بهای یکهزار و۴۹۰ میلیارد ریال از کشاورزان استان خرید تضمینی شده بود.

صداقت کیش تاکید کرد: از فروردین امسال تاکنون همچنین یکهزار و۵۲۴ تن محصول دانه های روغنی کلزا به ارزش ۱۶۴ میلیارد ریال از بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

وی ابراز داشت:پارسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن دانه ای روغنی کلزا به قیمت ۱۰۶ میلیارد ریال از بهره برداران استان خرید تضمینی شده بود.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم محصول کلزا که پارسال ۵۰ هزار ریال بود امسال به ۱۱۰ هزار ریال افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه پول خرید تضمینی گندم و کلزا در استان پرداخت شده ابراز داشت: امسال بهای خرید محصولات زراعی در مدت زمان یک تا هفت روز به حساب کشاورزان واریز شد.

ایجاد فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ضروری است
دنبال کنید

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند. 

کاهش تولید محصولات کشاورزی،کم شدن میزان ذخیره آب منابع آبی از جمله سدها، رودخانه ها،چشمه ها و کمبود علوفه برای دام عشایر از پیامدهای کم بارانی امسال در استان بوده است.

میانگین  بارندگی های سال آبی جاری در استان ۵۳۳ میلیمتر بوده  که نسبت به میانگین بارش بلند مدت سالانه در کهگیلویه و بویراحمد که ۵۴۲ میلیمتر تفاوتی چندانی ندارد اما با توجه به کم بارشی های زمستان و بهار سال آبی جاری میزان برداشت محصول در مزارع دیم استان کاهش چشمگیر یافته است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi