جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار:روند ابتلا به کرونا در گچساران نزولی شد

گچساران- کرونا نیوز- فرماندار گچساران گفت: گچساران شاهد سیر نزولی شیوع ویروس کرونا می باشد و تداوم این شرایط مستلزم رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

علیرضا اتابک روز سه شنبه در نشست مقابله با کرونا در گچساران افزود: در چند روز گذشته شاهد روند نزولی در موارد تست‌های کرونا مثبت و بستری  در این شهرستان هستیم و این روند نتیجه رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی است که باید در کنار گسترش واکسیناسیون عمومی، تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: ۵۰ هزار۶۷۲ نفر از جمعیت گچساران از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون آزمایش کرونا داده اند.

اتابک ادامه داد: ۱۵ هزارو ۶۳۲ نفر از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۴ هزارو ۶۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

فرماندار گچساران افزود: ۲۰۱ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند که شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران ۱.۲ درصد است.

اتابک گفت: هم اکنون ۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند که ۱۱نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه می باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها، ۸۲۲ نفر هم در قرنطینه خانگی هستند.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه متاسفانه افراد مبتلا به کرونا به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، گفت: افرادی که دچار علائم بیماری هستند هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن‌ترین راه مقابله با ویروس کرونا است و برای جلوگیری از بحران شیوع بیماری در فصل پاییز، همه اقشار مردم باید در رعایت اصول بهداشتی جدی باشند.

اتابک با بیان اینکه وضعیت کرونایی این شهرستان هم اکنون قرمز است  تصریح کرد: فعالیت مشاغل باید طبق رنگبندی باشد و در این زمینه هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت.

اطفای آتش‌سوزی تاسیسات ساختمان مرکزی مخابرات مازندران در بابل
دنبال کنید

وی با بیان اینکه آنچه که امروز به عنوان یک نگرانی وجود دار د عدم استقبال برخی افراد از واکسیناسیون است گفت: در زمینه تامین واکسن کرونا  وقفه ای بوجود آمد که با پیگیری های انجام شده مرتفع شد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: فرهنگیان در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تزریق واکسن خود اقدام  و آموزش و پرورش نیز به جد پیگیر این موضوع باشند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت این شهرستان هم اکنون واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: تاکنون هیچ کم کاری در زمینه واکسن کرونا در این شهرستان وجود نداشته است.

اتابک افزود: شرکت های فعال این شهرستان از جمله چم شیر، پترو شیمی و لرزه نگاری با جدیت بیشتری کار واکسیناسیون کارکنان را در دستور کار داشته باشند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi