جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل اوقاف : ۶هزار بسته معیشتی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

گچساران – کرونا نیوز – مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی یکسال گذشته تاکنون ۶ هزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی بین نیازمندان ساکن در نزدیکی بقاع متبرکه مناطق مختلف این استان توزیع شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63760
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

مدیرکل اوقاف : ۶هزار بسته معیشتی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

 حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از مکان های مقدس باشت در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این تعداد بسته مواد غذایی با هدف کمک به نیازمندان با مشارکت خیران و اداره اوقاف کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی تصریح کرد: ارزش هر بسته توزیع شده ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه در کنار کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر را از جمله اولویت های بقاع متبرکه برشمرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا حمایت از محرومان و مستضعفان ضرورت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استفاده از ظرفیت سنت وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از دیگر راهبردهای این نهاد فرهنگی در سال جاری است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی اولویت تخصیص اعتبار مکان های مقدسی است که بیشترین فعالیت عمرانی و فرهنگی را در طول سال دارند. 

وی عنوان کرد: بارگاه ۴۳ امامزاده شهرستان باشت در سامانه بقاع متبرکه کشور ثبت شده که تلاش برای افزایش زیرساخت های رفاهی در بقاع متبرکه شاخص مانند امامزاده سید محمد (ع) و امامزاده شاه زینعلی (ع) در دستور کار این نهاد است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi