جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیش از ۱۱میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

گچساران – کرونا نیوز- رییس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق سخت گذر و سردسیری این استان توزیع شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63698
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۵

کرونا :

بیش از ۱۱میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

قدرت‌الله ویسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز با اشاره به اینکه بخش اصلی توزیع سوخت در نیمه دوم سال انجام می شود، اظهار داشت: از این میزان بیش از ۱۱ میلیون  لیتر در سال ۹۹ در مناطق دور دست و بدون شبکه گاز  کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی عنوان کرد: توزیع نفت سفید در مناطق دوردست استان افزون بر رفاه حال اهالی مناطق سخت گذر و سردسیری سبب کاهش استفاده از چوب درختان جنگلی به منظور تامین گرما،پخت غذا و پیشگیری از تخریب این سرمایه های خدادادی می شود.

رییس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه توزیع آرد در روستاهای بدون نانوایی از دیگر برنامه های تعاون روستایی است تاکید کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و۷۰۰ تن آرد در روستاهای استان توزیع شده که از این میزان  ۱۱ هزار و۷۰۰ تن در سال ۱۳۹۹ بوده و بیش از پنج هزار تن آن نیز در سال جاری انجام گرفته است.

ویسی ابراز داشت: همچنین توزیع نهاده های دامی مانند جو، ذرت، سبوس و سویا از دیگر اقدام ها برای بهبود وضعیت معیشتی و رونق تولید در روستاهای استان بوده که پارسال ۱۶ هزار و ۳۴۴ تن و امسال ۲۰ هزار و ۸۸۵ تن نهاده های دامی در مناطق روستایی استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با تلاش ها و  پیگیری های انجام شده سهمیه  نهاده های کشاورزی ، دامی و آرد به جامعه روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

ویسی ابراز داشت: به منظور توزیع عادلانه کالاهای مورد نیاز روستاییان در کهگیلویه و بویراحمد کمیته نظارت بر توزیع همه نهاده های کشاورزی تشکیل و کار نظارت به صورت مستمر انجام می شود.

متکدیان شهر یاسوج ساماندهی شدند
دنبال کنید

رییس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس قانون با مدیرعاملان ، اعضای هیات مدیره اتحادیه ها و شرکت های تحت نظارت که در این رابطه تخلفی داشته باشند برخورد قانونی و اعمال ماده ۱۴۶ با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام  می شود.

وی همچنین از توزیع ۹۵ تن کالای اساسی شامل شکر، برنج و روغن با قیمت تنظیم بازار از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: توزیع این اقلام باعث رفاه روستاییان و سرگردان نشدن آنان در شهرها برای تامین کالاهای اساسی زندگی اهالی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه است که ۷۹۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

بیش از ۴۲ درصد جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان زندگی می کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi