جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

انبارهای ذخیره محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی می‌شود

گچساران – کرونا نیوز- رییس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت : ۱۲ میلیارد ریال اعتبار بمنظور تعمیر و تجهیز انبارهای ذخیره محصولات زراعی در این استان اختصاص یافته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63643
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

انبارهای ذخیره محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد بهسازی می‌شود

قدرت‌الله ویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این میزان اعتبار برای نخستین بار در تاریخ ۳۵ سال فعالیت تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد و با حمایت رییس سازمان برنامه و بودجه و فرمانداران شهرستان های مختلف استان به تعمیر انبارهای ذخیره گندم اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اهمیت شرایط استاندارد انبارهای ذخیره و نگهداری محصولات استراتژیک مانند گندم، تاکید کرد: جذب این اعتبار نقش مهمی در سلامت مواد غذایی دارد.

ویسی ضمن قدردانی از مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه استان برای پیش بینی این اعتبار عنوان کرد: قرار است با  توجه به نقش تعاون روستایی و شبکه تحت نظارت در امر خرید  محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان با همکاری سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد برای پیش بینی اعتباری جهت تجهیز و تعمیر سردخانه ۲ هزار تنی محصولات کشاورزی تعاون روستایی استان برنامه ریزی شود.

رییس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه طرح خرید تضمینی محصولات زراعی در سه بخش خصوصی،تعاون روستایی و شرکت غله استان انجام می شود تصریح کرد: امسال ۲۵ هزار تن گندم در مناطق گرمسیری خرید تضمینی شده که بیش از ۱۲ هزار تن این میزان از سوی تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

به گفته ویسی پارسال نیز ۵۴ هزار تن گندم در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد که حدود نیمی از این میزان از سوی تعاون روستایی استان خریداری شده بود.

رییس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای خرید تضمینی محصول سیب درختی بهره برداران استان در پاییز امسال خبر داد.

صندوق کارآفرینی ۲۱ طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می کند
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ۲ ماهه نخست امسال ۲۴۰ تن پرتقال و سیب به نرخ مصوب در غرفه تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد تاکید کرد: خرید تضمینی میوه افزون بر حمایت از تولیدکنندگان و پیشگیری از به جیب زدن دسترنج بهره برداران توسط دلالان، باعث کنترل بازار میوه و حمایت از مصرف کننده نیز می شود.

ویسی با اشاره به اینکه پارسال ۱۳هزار و ۳۵۰ تن گوجه فرنگی از کشاورزان گچسارانی خرید توافقی شد و بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداران این محصول پرداخت شد ابراز داشت: در صورت حمایت مسئولان و متولیان امسال هم این اقدام انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: سردخانه ۲ هزار تنی میوه تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به ذخیره محصولات کشاورزان بومی اختصاص یافته و محصولات خریداری شده از سوی دلالان برای ذخیره در این سردخانه پذیرش نمی شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi