سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: بالای ۲۵ درصد جمعیت هدف در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه شدند

یاسوج – کرونا نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، گفت: تاکنون موفق به واکسینه بالای ۲۵ درصد جمعیت هدف شده ایم که باید از کادر درمانی و دیگر متولیان امر قدردانی کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63568
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

استاندار: بالای ۲۵ درصد جمعیت هدف در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه شدند

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز سه شنبه در جریان بازدید سرزده از روند واکسیناسیون در شهر یاسوج،  اظهار داشت:تعداد واکسن هایی که به کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود به نسبت واکسن هایی که به کشور وارد شده و یا از طریق برکت تولید می شود میزان قابل قبولی است.

وی افزود: اما به این بسنده نکرده ایم و در تلاشیم تا زمانی که همه افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه بشوند، واکسن وارد استان شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا تاکنون به استان وارد شده و حدود ۴۰ هزار دز در مخزن موجودی استان است.

کلانتری تصریح کرد: همه فرمانداران باید در تمامی شهرستان ها از مراکز واکسیناسیون بازدید داشته باشند زیرا که کار واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در کنار واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی، تهویه، دوری از تجمعات بسیار کمک می کنند تا زنجیره انتقال، بستری ها و مرگ و میر کاهش یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همزمان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی مد نظر باشد و دوری از تجمعات و واکسیناسیون که خیلی مهم است.

کلانتری عنوان کرد: برای واکسیناسیون برخی گروه ها در استان شرایط سنی برداشته شده است که از جمله آن برای عشایر، مناطق روستایی، معلمان، گروههای پرخطر اعمال شده است و افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسینه شوند.

وی ابراز داشت: در مراکز شهرستان ها افراد بالای ۴۰ سال و در مرکز استان افراد بالای ۴۵ سال می توانند واکسینه شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مردم و اقشار باید توجه داشته باشند و از تجمعات دوری کنند که در این میان خطرناک ترین تجمعات تشییع جنازه ها و دورهمی های خانوادگی است که باعث سرعت گسترش انتقال ویروس، ابتلا، بستری و مرگ و میر می شود.

مقاوم سازی سازه های دوگنبدان دربرابر زلزله دردستورکار شهردار دوگنبدان قردرگرفت
دنبال کنید

وی افزود: اولین پایگاه و نخستین واکسن مهم ترین فرصت است برای هر کسی که می تواند به آن دست پیدا کند و نوع واکسن مهم نیست و تنها باید سریع ترین زمان ممکن را افراد برای واکسیناسیون انتخاب کنند.

کلانتری تصریح کرد: برای هفته های آینده گروههای سنی پایین تر آورده می شوند تا امکان واکسینه شدن اکثریت جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا واکسن های بیشتری به استان وارد کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi