شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای تهاتربدهی مالیاتی اقدام کنند

گچساران – کرونا نیوز – مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد از فعالان اقتصادی دارای بدهی مالیاتی و مطالبات معوق از دولت در این استان خواست برای انجام تهاتر اقدام کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63540
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

محمدعلی غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴شرکت پیمانکاری در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۸۵میلیارد ریال تقاضای تهاتر داشته اند.

وی ابراز داشت: مهلت انجام تهاتر برای مطالبات اشخاص حقوقی با استفاده تسویه اوراق مالیاتی تا پایان دی ماه سال جاری است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات اختصاص یافته برای تهاتر شرکت های پیمانکاری با کمترین وقفه اقدام کنند. 

غفاری تاکید کرد: پارسال ۱۴۶ فعال اقتصادی در این استان با دریافت گواهی میزان بدهی مالیاتی خود متقاضی استفاده از تهاتر طلب و بدهی خود با دولت شدند.

وی میزان بدهی مالیاتی این شرکت ها را بیش از ۲۱۷میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: براساس تهاتر بدهی مالیاتی فعالان اقتصادی با مطالبات آنان از دولت با  استفاده از اوراق تسویه خزانه پرداخت پایاپای می شود.

غفاری با بیان اینکه استفاده از اوراق تسویه اقدام ارزشمندی برای تهاتر مطالبات و بدهی مالیاتی فعالان اقتصادی است ، از دیگر شرکت های واجد شرایط خواست تا برای استفاده از مزایای تهاتر اقدام کنند.

دولت هرساله در قانون بودجه مبلغی برای تهاتر مطالبات و بدهی های مالیاتی  فعالان اقتصادی اختصاص می دهد که این مهم در وصول مطالبات بخش خصوصی از دولت و نیز پرداخت بدهی مالیاتی آنان اقدام موثری خواهد بود.

میزان درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۹ در کهگیلویه وبویراحمد بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi