پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد هک اطلاعات تلفن همراه هشدار داد 

یاسوج – کرونا نیوز – جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده ای از مجرمان ساییری به تازگی با صدور پیامک جعلی با عنوان ابلاغ الکترونیکی قضایی اقدام به هک اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران می کنند. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63504
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد هک اطلاعات تلفن همراه هشدار داد 

سرهنگ عبدالرضا ظهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: لازم است که مردم  هوشیار و مراقب بوده و در صورت دریافت چنین پیامک جعلی لینک آن را در گوشی تلفن همراه خود باز نکنند. 

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل نشانی اینترنتی سامانه ثبت الکترونیک قوه قضاییه و ارسال پیامک جعلی از کاربران کلاهبرداری می‌ کنند. 

جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس این پیامک جعلی ارسالی از سوی مجرمان سایبری باید کاربران برای دریافت ابلاغ  الکترونیکی قضایی مبلغی را به عنوان هزینه پرداخت کنند. 

سرهنگ ظهرابی عنوان کرد: کاربران در صورت باز کردن این لینک با یک صفحه پرداخت جعلی مواجه می ‌شوند که برای دریافت و سرقت  اطلاعات کارت بانکی آنان ارسال شده است. 

وی ابراز داشت: ممکن است کاربران با باز کردن این لینک یک بدافزار را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند که اطلاعات دستگاه آنان هک  شود.   

سرهنگ ظهرابی گفت: پیامک ارسالی قوه قضاییه لینک نداشته و مردم نیز برای مشاهده ابلاغ الکترونیکی قضایی نیازی به واریز وجه ندارند.  

وی اظهار داشت: مردم برای دریافت ابلاغ الکترونیکی قضایی باید به لینک http://eblagh.adliran.ir سایت اصلی ابلاغ  الکترونیکی قضایی  مراجعه کنند. 

سرهنگ ظهرابی افزود: کاربران کهگیلویه و بویراحمد پس از مواجهه با چنین برنامه ‌هایی موضوع را برای پیگیری‌ های لازم به پلیس فتا استان گزارش دهند. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi