شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار دنا: تسهیلات مسکن، جوابگوی نیاز مردم سی سخت نیست

یاسوج- کرونا نیوز – فرماندار دنا ضمن یادآوری پایین بودن میزان تسهیلات احداث مسکن در این شهرستان زلزله زده ، گفت: تسهیلات تخصیصی برای واحدهای کمتر از ۸۰ متر پیش بینی شده در حالی که در سی سخت به ندرت خانه زیر صد متر ساخته می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63483
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

فرماندار دنا: تسهیلات مسکن، جوابگوی نیاز مردم سی سخت نیست

حمید پناهی روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز، درباره میزان تسهیلات ساخت مسکن گفت: دولت پس از زلزله سی سخت تسهیلات ساخت مسکن را ۲ برابر کرد با این حال همچنان این اعتبار کم است.
 وی در تشریح دلایل کمبود اعتبار تسهیلات ساخت مسکن گفت: ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات اعطایی ، ۱۶۰ کیسه سیمان بلاعوض بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون تومان بلا عوض ستاد اجرایی فرمان امام و رایگان شدن هزینه های صدور پروانه و نظام مهندسی و غیره برای ساخت خانه هایی با زیربنای ۸۰ متر و پایین تر است.
وی یاد آوری کرد: در حال حاضر در شهرستان دنا از میان یک هزار واحد احداثی شهری و ۶۸۰ واحد روستایی به ندرت خانه ای با زیر بنای کمتر از یکصدمتر وجود دارد که همین هم دلیل توقف کار است.

وی با بیان اینکه فصل سرما نزدیک است و زمان کمی برای ساخت و ساز وجود دارد گفت:  تقریبا ۶۵ درصد مردم در مرحله  ساخت سقف خانه هستند که احتمال اینکه این افراد بتوانند تا اول مهر خانه خود را تکمیل کنند زیاد است ولی ساخت و ساز ۳۰ درصد از مردم به فصل سرما کشیده می شود.
پناهی ادامه می دهد: قرار است با هماهنگی  و نظارت بنیاد مسکن قسمتی از خانه و سرویس های بهداشتی خانه هایی که پیش از فصل سرما تمام نمی شود آماده و ساخته شود و صاحبان این خانه ها به جای استقرار موقت در کانکس یا چادر در خانه خود مستقر شوند تا دولت جدید برای آنها برنامه ریزی کند.
فرماندار دنا در خصوص سیمان بلاعوض هم گفت: بنیاد مستضعفان تعهد کرده بود که  به هر واحد احداثی ۱۶۰ کیسه یا هشت تن سیمان بلاعوض تحویل دهد که تاکنون ۲۵ درصد آن یعنی ۶۰ هزار کیسه توزیع شده است.
وی ادامه داد: به خاطر مشکلات برقی وقفه ای در تولید سیمان ایجاد شد اما این مشکل هم اکنون برطرف شده است و روزانه ۳۵۰ تا ۷۵۰ تن سیمان وارد شهرستان دنا می شود.

بازسازی شهر زلزله زده سی سخت آغاز شد
دنبال کنید

وی درخصوص تسهیلات بلاعوض هم گفت:۳۵ تا ۴۰ درصد اعتبار بلاعوض به مردم پرداخت نشده است و بلاعوض برخی بابت میلگرد برداشته شد  که صاحبان این بلاعوض ها ممکن است احساس  کنند آن را دریافت نکرده اند.
 پناهی ادامه داد: اینک ۲۷۰ خانه احداثی در شهرستان دنا به بهره برداری رسیده است که نصف آن در روستا و نصف در شهر هستند، ضمن آنکه ۵۰ تا ۶۰ مورد نیز زمینشان مشکل دارد و هنوز شروع به کار نکرده اند.

وی در خصوص نگرانی مردم از استفاده از اسکلت فلزی در ساخت و سازها نیز با تاکید بر اینکه شهر سی سخت مقاوم تر از گذشته ساخته‌می شود، گفت: ۲۰۰ واحد با اسکلت فلزی در حال ساخت است که  پیمانکار آن گفته است که اسکلت فلزی برای یک طبقه کاملا استاندارد بوده و جواب می دهد.
فرماندار درباره پیامک پرداخت اقساط وام که بانک ها برای مردم ارسال می کنند هم گفت: طبق قوانین اگر  منطقه ای دچار بحران شود  افراد که طرح کشاورزی ، گردشگری و صنعتی دارند تسهیلات  آنها ۲ سال استمهال و سود آن هم بخشیده شود. 
وی با تاکید یر اینکه در همین راستا فرمانداری به استانداری ، سازمان بحران و بانک مرکزی نامه نگاری داشته است اظهار داشت: بانک مرکزی نیز پاسخ داده که باید بار مالی آن مشخص شود و دولت آن را تامین اعتبار کند.

زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۹۹ خسارت بسیار زیادی به شهر سی سخت وارد کرد و بیش از یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در این شهر تخریب شد .

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi