یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشت صیفی جات در ۲۰۰ هکتار از مزارع گچساران آغاز شد

گچساران – کرونا نیوز- مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: کشت صیفی جات شامل گوجه فرنگی، خیار سبز و خربزه در بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63445
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

کرونا :

کشت صیفی جات در ۲۰۰ هکتار از مزارع گچساران آغاز شد

لیلا عطا زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:هم اکنون کشاورزان در دشت  های لیشتر و امامزاده جعفر گچساران مشغول کشت صیفی جات هستند.

وی بیان کرد: این محصولات به صورت نوین، نوار تیپ یا قطره‌ای کشت می‌شوند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران ابراز  داشت: محصولات تولید شده از اوایل آبان ماه وارد بازار می‌شود و افزون بر تامین نیاز بازار کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی در مناطق روستایی تاکید کرد: کارشناسان راهنمایی های لازم در باره کاشت، داشت و برداشت، میزان سم پاشی و آبیاری را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

عطازاده عنوان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی در گچساران ۲ بار در سال  کشت‌های پاییزه و بهاره محصولات صیفی کشت می‌شود که این امر موجب شده در همه فصول محصولات صیفی در بازار وجود داشته باشد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: محصولات صیفی به روش های نشایی و کشت مستقیم دانه انجام می‌شود که کشت به روش نشایی باعث رشد بهتر محصولات شده و هزینه کشاورز هم برای کاشت کمتر می‌شود.

۳۲ هزارو ۲۲۵ هکتار زمین کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان گچساران وجود دارد که آبیاری نوین تاکنون در ۱۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان اجرا شده است.

سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بخش های زراعی،دامی وباغی در این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi