جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول بسیج رسانه کشور: رسانه ها باید نظام صنفی داشته باشند

یاسوج – کرونا نیوز – رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: برای حمایت از رسانه ها و پایش خبرنگار از غیرخبرنگار باید نظام صنفی رسانه داشته باشیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63345
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

مسئول بسیج رسانه کشور:  رسانه ها باید نظام صنفی داشته باشند

مسعود بصیری شامگاه شنبه در سفر به کهگیلویه و بویراحمد، پس از دیدار با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (کرونا نیوز)حضور یافت و با رئیس و خبرنگاران کرونا نیوز به بحث و گفت و گو پیرامون، مشکلات و مسائل صنفی و چالش های رسانه  ای استان پرداخت.

مسئول بسیج رسانه کشور:  رسانه ها باید نظام صنفی داشته باشند

 وی  تاکید کرد: همانگونه که هر کسی اجازه ندارد به عنوان پزشک نسخه بنویسد و یا حتی کسی نمی تواند بدون داشتن تاییدیه اتحادیه خود فعالیت کند، در حوزه رسانه هم باید ساز و کاری تعریف شود که کسانی که مهارت، صلاحیت و دانش این حوزه را ندارند اجازه ورود به آن را نداشته باشند.

بصیری ادامه داد: باید آنقدر در پایش حوزه رسانه سخت و جدی بگیریم که هر کسی اجازه ورود به آن‌ را نداشته باشد.

وی اظهار داشت: دولت جدید باید برای حمایت جدی و تامین امنیت شغلی رسانه ها، جهت تشکیل نظام صنفی اقدام کند.

به گفته بصیری، تشکیل نظام صنفی رسانه می تواند  بار حملات علیه نظام را کاهش دهد.

وی با یاداوری این مطلب که تناسبی بین مجازات و جرم در حوزه رسانه وجود ندارد که باید به آن توجه ویژه شود اظهار داشت: توجه به حوزه رسانه و خبرنگاران، هزینه های نظام را کاهش می دهد.

مسئول بسیج رسانه کشور بر این باور است دولت جدید باید برای پالایش و آمایش رسانه ها برنامه داشته باشد و رسانه و افرادی که فعالیتی ندارند را شناسایی و تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: با ایجاد نظام صنفی رسانه می توان بین عملکرد خوب و بد و نیز تفکیک قائل شد و در واقع سره را از ناسره تمیز داد.

اتحاد قلعه‌رئیسی قهرمان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد شد+ فیلم
دنبال کنید

وی تاکید کرد همانگونه که مردم در هر صنفی از بیمه برخوردارند، باید خبرنگارانی که خط مقدم مبارزه با کرونا، جنگ و مشکلات هستتد از بیمه به عنوان کوچکترین حق خود برخوردار شوند.

در این نشست پس ارایه گزارشی از عملکرد کرونا نیوز، بصیری یادآوری کرد: خبرنگاران و خبرگزاری کرونا نیوز به عنوان رسانه حاکمیتی نزدیک به دولت در جریان جابجایی دولت عملکرد قابل قبولی داشتتد.

وی ادامه داد: پیشکسوتان و ریش سفیدان کرونا نیوز این خبرگزاری را از آسیب هایی که بسیاری از رسانه ها در گیر آن بوده اند تاکنون مصون نگه داشته اند.

تاکید بر رفع مشکلات بیمه ای فعالان رسانه ای 

رئیس سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از وضعیت رسانه ای این استان یکی از چالش های رسانه ای  استان را مشکلات بیمه ای و نبود امنیت شغلی اغلب خبرنگاران و فعالان رسانه ای خواند و خواستار چاره اندیشی برای این مهم شد.

  فخرالدین رضایی با اظهار رضایت از فعالیت خبرنگاران رسانه های استان بخصوص رسانه  کرونا نیوز در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (کرونا نیوز)در جشنواره های مختلفی که در  استان برگزار شده همواره جزو برترین ها بوده اند.

رویکرد امید آفرینی کرونا نیوز 

رئیس کرونا نیوز کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های خبری این رسانه حاکمیتی اظهار داشت : کرونا نیوز همواره با رویکرد امید و نشاط بخشی در تلاش است که با تولید محتوای مناسب خبری بجای اخبار کلیشه ای ، اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در دستگاههای اجرایی را به عنوان نماد خدمات رسانی نظام اسلامی بخوبی منتشر کند.

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از ۹۸۰ نفر عبور کرد
دنبال کنید

بهنام احمدی افزود: البته این رسانه در کنار معرفی اقدامات خوب و دوره ای انجام گرفته شده دستگاههای اجرایی از بیان برخی نارسایی ها با هدف اصلاح و تبدیل آن به فرصت در راستای پیشرفت و توسعه جامعه و خدمت رسانی بیشتر به مردم ابایی ندارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi