پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند شیوع بیماری کرونا در مارگون، لنده و چرام نگران کننده است

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت در همه شهرستان‌های استان بد است اما اوضاع در سه شهرستان مارگون، لنده و چرام نگران کننده است که می طلبد ائمه جمعه همه شهرستان‌ها خصوصا این سه شهرستان نهایت همکاری را برای اگاه سازی مردم با ستاد کرونا انجام دهند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63333
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

روند شیوع بیماری کرونا در مارگون، لنده و چرام نگران کننده است

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد کرونا در یاسوج اظهار داشت: در این مدت تعطیلی یک هفته‌ای شاهد همکاری مردم، اصناف و اتحادیه‌ها با ستاد کرونای استان و شهرستان ها بودیم.

وی افزود: در ایام تعطیلات اکیپ‌های نظارتی فعال و از شهرستان‌ها بازدید و موارد لازم را گوشزد کردند که تاثیر خوبی داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش همه دستگاه ها در استان، ابراز داشت: نیروی انتظامی در این مدت زحمت زیادی کشید که در ایام تعطیلات راه‌های اصلی بسته شد و راه‌های فرعی و روستایی هم باید کنترل شود.

کلانتری خطاب به شهرداران، تصریح کرد: تمامی تفرج‌ گاه‌ها، باغ ها و باشگاه های ورزشی تا پایان هفته تعطیل و رستوران‌ها فقط به شکل بیرون‌بر فعالیت کنند.

وی بیان کرد: تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی بیشتر از ترخیصی‌هاست و این پیام خوبی ندارد، تعداد بیماران بدحال زیاد شده و  بستری‌ها دربخش ای سی یو افزایش داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مردم باید این شرایط را بدانند کادر درمان و پزشکی شبانه‌روزی کار می کنند اما سرعت و گسترش انتقال ویروس زیاد است اقدامات کنونی باید تداوم داشته باشد و هرگونه تجمع زحمات صورت گرفته را بر باد می‌دهد.

کلانتری با تاکید بر اینکه دورهمی و تجمعات باید کم شود، افزود: عزاداری‌ها همه در فضای آزاد بوده آن تعدادی که در فضای بسته بوده را تبلیغات اسلامی باید کنترل کند.

شرایط استان از لحاظ بیماری کرونا نگران کننده است

وی با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده در صورتی که ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان پُر شد، اطلاع رسانی کنند، افزود: خوشبختانه هنوز به این وضعیت نرسیده‌ایم بنابراین نیازی به بیمارستان صحرایی و وضعیت جنگی نداریم اما شرایط بد است و بسیار نگران هستیم.

افزایش آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد بی سابقه است
دنبال کنید

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان‌ها در سایر شهرستان‌ها از جمله گچساران گفت: در شهر یاسوج یا بیمارستان تامین اجتماعی و یا کادر درمان این بیمارستان به کمک سایر بیمارستان‌ها خواهد آمد.
 

ادامه فعالیت بازار از روز یکشنبه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی بازار از روز یکشنبه، گفت: بازار و اصناف از ۳۱ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

کلانتری ضمن تقدیر از زحمات رسانه‌های استان و فعالان در عرصه فضای مجازی، گفت: فعالیت‌ها در راستای اگاهی‌بخشی به جامعه باید تداوم داشته باشد و مردم به مانند گذشته محکم پای کار باشند چرا که هر مصوبه و تصمیمی که میگیریم برای سلامت و نجات جان مردم است.

بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا

وی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را منوط به تصمیم  ستاد ملی کرونا دانست و افزود: ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا خارج از سهمیه وارد استان و تزریق شد، ۳۰ هزار دُز دیگر خارج از سهمیه گرفتیم که وارد استان می‌شود.

وی از آغاز تزریق واکسیناسیون در حسینیه ثارالله خبر داد و ابراز داشت: واکسیناسیون بسیار مهم است بنابراین تا زمان واکسیناسیون همه افراد جامعه ،رعایت پروتکل‌ها الزامی و حیاتی است.

کلانتری بیان کرد: هفته گذشته مادر دو شهید به رحمت ایزدی پیوست، مردم بنا به احترام زیادی که برای خانواده شهدا داشتند به مراسم این مادر بزرگوار رفتند اما  خانواده این شهدا نپذیرفتند و گفتند مردم باید باز گردند تا تشییع جنازه صورت گیرد در برخی مراسمات اینگونه رعایت می‌شود اما برخی‌های دیگر رعایت نمی‌شود.

ثبت نخستین مرگ مادر باردار و فرزندش در استان بر اثر کرونا

واژگونی اتوبوس در محور یاسوج به اصفهان/ دو نفر کشته شدند
دنبال کنید

کلانتری با اشاره به مرگ دردناک مادر باردار و فرزندش، گفت: از ابتدای شیوع کرونا اولین مورد مرگ مادر باردار و جنین در استان بوده که بسیار متاثر شدیم بنابراین تلاش جدی داریم واکسیناسیون انجام گیرد.

مقام ارشد اجرایی استان  عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که زندانیان را به صورت ۱۰۰ درصدی واکسینه کرده و جز استان‌های برتر هستیم که در ستاد ملی کرونا دکتر رئیسی سخنگوی این ستاد در حضور رئیس جمهور به این کار بزرگ استان اشاره کرد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi