جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنها دستگاه سی تی اسکن گچساران از کار افتاد

گچساران – کرونا نیوز- از کار افتادن تنها دستگاه سی تی اسکن شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان باعث سرگردانی مردم شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63235
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

تنها دستگاه سی تی اسکن گچساران از کار افتاد

به گزارش کرونا نیوز،شهروندان گچسارانی می گویند که نبود دستگاه سی تی اسکن در این شهرستان روند درمان بیماران کووید ۱۹،آسیب دیدگان مغزی و نخاعی را با مشکل مواجه کرده است.

این دستگاه بامداد روز سه شنبه از کار افتاده و قادر به سرویس دهی به بیماران نیست و در حال حاضر بیماران اورژانسی گچساران به شهر بهبهان اعزام می‌شوند.

اهمیت سی تی اسکن

رییس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان با اشاره به اینکه دستگاه سی تی اسکن نقش مهمی در تشخیص درگیری ریوی در بیماران کووید ۱۹ دارد، اضافه کرد: با شرکت خدمات دهنده در تهران هماهنگ شده و قرار است به زودی کارشناسان برای تعمیر دستگاه سی تی اسکن وارد گچساران شوند.

سید طاها حسینی اضافه کرد:در روزگار کرونایی روزانه بیش از۲۵۰ بیمار از خدمات دستگاه سی تی اسکن شهر دوگنبدان استفاده می کردند.

مسوولان پیگیری رفع خرابی سی تی اسکن

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز درباره خرابی دستگاه سی‌تی‌اسکن  بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: طبیعی است دستگاهی با این حجم از کار و نُرم جمعیتی بالای شهرستان دچار مشکل شود.

سید ناصر حسینی‌پور با اشاره به اینکه پس از خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید رجایی بلافاصله مورد خطای مذکور به اطلاع کارشناس فنی شرکت تجهیزات پزشکی پارس رسانده شده اضافه کرد در حال پیگیری رفع خرابی این تجهیزات درمانی مهم هستیم.

وی عنوان کرد: با بررسی موضوع مشکل دستگاه، آسیب به ژنراتورهای ولتاژ و پمپ اعلام شده است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسوولان از طریق هیات امنای ارزی و ریالی وزارت بهداشت، دلسوزانه پیگیری‌های لازم را انجام داده اند و در حال تلاش برای خریداری قطعه مورد نیاز هستند. 

بازرسی شبانه دادستانی و بهداشت محیط از اغذیه فروشی‌های سی‌سخت/چند دلیل در غیر بهداشتی بودن این اماکن+تصویر و فیلم
دنبال کنید

حسینی پور گفت: با توجه به مشکل پیش‌آمده آمبولانس به صورت رایگان در اختیار بیماران اورژانسی برای رفت و برگشت به شهرستان بهبهان و تهیه سی‌تی‌اسکن تا رفع اشکال دستگاه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به لزوم افزایش دستگاه‌ها و تجهیزات ضروری پزشکی به ضرورت نصب هرچه سریع‌تر سی‌تی‌اسکن بیمارستان نرگسی شهر دوگنبدان اشاره کرد و گفت: در ارتباط با این دستگاه که موافقت و مجوز آن از طریق هیات امنای ارزی وزارتخانه صادر شده  با وزیر بهداشت و درمان رایزنی های لازم انجام شده است.

آخرین وضعیت کرونا در گچساران

هم اکنون ۱۴۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گچساران بستری هستند.

از ابتدای ویروس کرونا تا روز بیست و چهارم مرداد بیش از ۱۲هزارو ۴۷۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

براساس آخرین آمار که سه روز پیش اعلام شده یکهزارو ۱۸۷ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان در قرنطینه خانگی هستند و ۱۵۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند.

هم اکنون شهرستان گچساران در وضعیت قرمز قرار دارد. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi