جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیش از ۲۰۰هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمدشد

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰هزار دُز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

بیش از ۲۰۰هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمدشد

به گزارش کرونا نیوز محسن رضائیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۳۸ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است که از این تعداد ۱۳ هزار دُز روز شنبه هفته جاری تحویل داده شد که بلافاصله جهت تزریق به تمام مراکز تجمعی واکسیناسیون ارسال شد.

رضائیان با اشاره به مجموع افراد واکسینه شده نوبت اول، بیان کرد: تعداد کل افراد واکسینه شده نوبت اول ۱۳۸ هزار و ۶۲۲ نفر نفر و افراد واکسینه شده نوبت دوم ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر هستند.

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع تاکنون ۱۷۲ هزار و ۴۲۲ کهگیلویه و بویراحمدی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند که درصد تزریق واکسن ۹۱ درصد است.

رضائیان اضافه کرد: موجودی واکسن بدون پرت در استان ۲۷ هزار و ۸۱۶ دُز است که ظرف روزهای آینده به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روزهای گذشته میانگین بالای ۶ هزار نفر در روز واکسن دریافت می‌کردند.

 رضائیان عنوان کرد: روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد به ترتیب بیش از ۱۰ و ۱۲ هزار دُز واکسن تزریق شد که با توجه به افزایش ورود واکسن به استان  پوشش واکسیناسیون نوبت اول جمعیت بالای ۱۸ سال ۲۵.۵ درصد است و جز دانشگاه‌های برتر از نظر پوشش واکسیناسیون هستیم.

رضاییان با اشاره به اینکه واکسیناسیون جامعه هدف صورت گرفته و همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون به بیش از ۸۰ درصد جمعیت عشایری بالای ۱۸ سال، ۸۰ درصد کارکنان بانک‌ها، ۵۰ درصد بیماران سرطانی، ۵۰ تا ۸۰ درصد بیماران خاص و ۵۰ درصد معلمان واکسن تزریق شده است.

سی‌سخت لرزید
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ۲۰۰ خبرنگار تنها در شهرستان بویراحمد واکسینه شدند، افزود: واکسیناسیون کارکنان پست،عوامل اجرایی انتخابات، بیماران  HIV، کارکنان حمل و نقل، همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد، محیط‌بانان و محافظان عرصه‌های طبیعی، پرسنل نیروی انتظامی، جانبازان شیمیایی ۲۵ تا ۵۰ درصد و بالاتر، آتش‌نشانان و پاکبان، پرسنل زندان‌های تحت پوشش و تعدادی از زندانیان صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

رضائیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون برخی گروه‌ها در دستور کار است، ابراز داشت: کارکنان پمپ بنزین، بیماران دیابتی، زنان باردار و شیرده، کارکنان دیوان محاسبات، اساتید و کارکنان دانشگاه و حوزه علمیه، پرسنل بیمه سلامت و آتیه‌سازان حافظ، پرسنل راهنمایی و رانندگی، گمرک، کارکنان سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی از جمله گروه‌هایی هستند که واکسیناسیون آنها در دستور کار قرار دارد.

شمار قربانیان کرونا در استان به ۷۷۸ نفر رسیده و در طی ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

هم اکنون۶۵۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۲۳۲ بیمار مبتلای قطعی و ۳۶ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۵۸۹۵ مورد گزارش شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi