جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پروتکل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی شود

یاسوج- کرونا نیوز- شیوع پیک پنجم ویروس کرونا از سویه دلتا در کشور و به تبع آن درکهگیلویه وبویراحمد نگران کننده شده به گونه ای که ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل شدن است علی رغم شرایط موجود برخی ها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی کنند و نسبت به سلامت خود و دیگران بی توجهی می کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63126
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

پروتکل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی شود

به گزارش کرونا نیوز، کرونا هر روز بی رحم تر می شود و پیر و جوان نمی شناسد، بسیاری از خانواده ها را داغدار و خیلی ها را هم تا آستانه مرگ زجر داده است.

با این روند مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد روز به روز افزایش یافته و بر تعداد متوفیان این بیماری افزوده می شود اما خیلی ها ماسک نمی زنند و در تجمعات حضور می یابند تا بگویند از کرونا ترسی ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از چنین رفتارهای خودخواهانه ای در جامعه، گفت: کسی که نسبت به سلامت مردم بی توجهی کند به همه بی رحمی کرده است و واقعا امر ناپسندی است.

حسین کلانتری روز شنبه افزود: در واقع فردی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند باشخصیت است اما فردی که ماسک نمی زند در واقع اقدام زشتی مرتکب شده و باید با وی برخورد شود.

وی ادامه داد: برخی از هم استانی ها هنوز قدرت سرایت و کشندگی این ویروس را باور نکرده اند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان با شیب نزولی بیش از ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان در ماه های گذشته ۹۱ درصد بوده که این میزان به ۷۴ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد چنانچه این شیب نزولی ادامه داشته باشد و برخی افراد از ماسک استفاده نکنند و در مراسمات خاکسپاری و دورهمی ها شرکت کنند باید منتظر روزهای بحرانی و مرگ و میر عزیران مان باشیم.

کلانتری با اشاره به ایام محرم، عنوان کرد: سیمای شهر باید سیمای حسینی باشد اما با این وجود تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات امام حسین (ع) است.

زلزله ۳.۲ ریشتری باز هم دهدشت را لرزاند
دنبال کنید

وی تصریح کرد: هیچ مراسمی نباید در مکان سربسته برگزار شود و افراد در هیات ها باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تردد کاروان های زیارتی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و باید از برگزاری مراسمات تشییع جنازه شلوغ در استان ممانعت شود.

کنترل ورودی های کهگیلویه و بویراحمد 

کلانتری ادامه داد: تمامی ورودی های استان با حضور نیروهای انتظامی، سپاه، فرمانداری ها، هلال احمر، راهداری و غیره کنترل و از ورود پلاک های غیر بومی به استان به جد جلوگیری می شود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی جدی باید به مدت حداقل یک تا ۱۰ روز آینده از ورود خودروهای غیر بومی به استان ممانعت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هیچ کس از هیچ جای استان های دیگر قصد سفر به کهگیلویه و بویراحمد را نکند زیرا با توجه به تصمیمات ستاد کرونا و شرایط خاص کرونا استان از پذیرش گردشگر معذور است.

خدمات دولت در حوزه توسعه بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری تصریح کرد: ظرف یک ماه گذشته گام های مهمی در حوزه گسترش بیمارستان های استان برداشته شد تا در این ایام کرونایی با مشکلی مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: بیمارستان های نرگسی گچساران و کلینیک دهدشت افتتاح شدند و به هم استانی ها در حال ارائه خدمت هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی نیز در حال تکمیل بوده و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

کلانتری ادامه داد: ۷۰ درصد تجهیزات این بیمارستان در بهمئی انبار شده است و ۸۵ درصد ساختمان این بیمارستان پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: این بیمارستان ظرف ۴۵ روز آینده باید توسط پیمانکار تکمیل تا به مردم خدمات رسانی کند.

درخواست امام جمعه قلعه رئیسی از استاندار درخصوص یک پروژه 7 ساله
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خبرهای خوش برای هم استانی ها در شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: نمونه های تست کرونا آزمایشگاه دهدشت مورد تایید پاستور قرار گرفته، سی تی اسکن در مرکز شهر نصب و احداث بیمارستان مکمل دهدشت نیز نهایی شده که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

اختصاص ۳۰ هزار دز دیگر واکسن خارج از سهمیه به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۳۰ هزار دُز واکسن خارج از سهمیه به استان تخصیص می‌یابد.

دوازدهم مردادماه جاری نیز با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۰ هزار دُز واکسن خارج از سهمیه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار گرفت.

این میزان واکسن برای تزریق به افرادی است که در گروه های هدف پرخطر در شهرهای قرمز قرار دارند.

کار واکسیناسیون در استان به خوبی در حال انجام است و فضای کافی و نیروی لازم برای تزریق واکسن کرونا در استان فراهم است.

 کهگیلویه و بویراحمد جزو ۶ استان در خطر  افزایش بی رویه  تعداد مبتلایان به کرونا  اعلام شده است.

بر اساس اظهارات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم اینک ۶۲۳ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که کل بستری با تست مثبت در روز گذشته ۴۳ نفر بوده و تعداد افراد بستری کرونایی موجود ۲۳۴ نفر هستند.

محمد مهدی بانشی افزود: روز گذشته ۱۰۵نفر بستری و ۱۱۷ نفر ترخیص شدند اما تعداد افراد در بخش های ویژه به ۳۶ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: روز گذشته کهگیلویه وبویراحمد چهار نفر فوتی کرونایی داشت که کل فوتی های استان تاکنون ۷۷۵ نفر بوده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi