سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۱۷ دستگاه کشاورزی به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد

گچساران – کرونا نیوز -رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۷ دستگاه تجهیزات کشاورزی به بهره برداران این استان واگذار شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63054
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۲۱۷ دستگاه کشاورزی به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد

سیامک شفایی  روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: در این مدت۷۱ دستگاه تراکتور، ۱۴۰  دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون زراعت و ۶ دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون باغبانی به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی واگذار شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با دوره بازپرداخت پنج ساله برای خرید این تجهیزات به بهره برداران استان پرداخت شده است.

شفایی تصریح کرد:۸۰درصد از هزینه خرید این تجهیزات با استفاده از تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد نیز سهم آورده بهره برداران است.

وی بیان کرد به طور متوسط بین ۳۵۰ میلیون تومان به هر متقاضی تسهیلات یارانه دار بانکی برای خرید تراکتور و سایر دنباله بندهای تراکتور پرداخت شده است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به کشاورزان استان پرداخت شد.

شفایی اظهار داشت: با این اعتبار ۳۰۵ دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین با قیمت دولتی ( بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار ) ،۱۲دستگاه کمباین بزرگ غلات،بیش از ۶۰۰ دستگاه سایر ماشین های کشاورزی حفاظتی، کاشت،داشت زراعی،باغبانی و حوزه های آبزی پروری، دام در قالب سهمیه بندی های مختلف کشوری به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد برای نوسازی ناوگان ماشینی پرداخت شد.

وی بیان کرد: این منابع بانکی برای خریداری ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتورهای سنگین و نیمه  سنگین،کمباین های بزرگ غلات به همراه هد کلزا و تجهیزات حوزه دام، طیور و آبزیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:میزان بهره گیری از ماشین های کشاورزی در استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

شهدا با پیروی از ولایت فقیه راه شهدای کربلا را رفتند
دنبال کنید

شفایی ابراز داشت:شاخص ضریب مکانیزه کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۹۲ ،۸۳ صدم بود اکنون به ۱.۶  اسب بخار در هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: درحالی که ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید یکهزار و۹۰۰ دستگاه تراکتور در اختیار کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد بود هم اکنون سه هزار و۱۵۵دستگاه تراکتور در اختیار آنان قرار دارد.

شفایی عنوان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و ادوات زراعی، دام، طیور و شیلات در کهگیلویه و بویراحمد  و ۱۴۰ دستگاه کمباین بزرگ مهاجر در مراحل مختلف تولید و برداشت محصولات کشاورزی استان بکار گرفته می شود. 

وی ابراز داشت:افزایش سرعت،دقت،بهره وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک،جذابیت کشاورزی برای جوانان ،جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهرها، افزایش قابل ملاحظه درآمد کشاورزان،کاهش شدید هزینه کارگری و کار طاقت فرسای کشاورزی و کاهش هزینه تولید از مزایای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون محسوب می شود.

در زمان حاضر ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi