جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوزدهم مرداد و یادی از جانباختگان سنگرهای اقتصاد در گچساران

 گچساران – کرونا نیوز – روز نوزدهم مرداد ماه که سالروز شهادت هفت نفر از کارکنان صنعت نفت گچساران در هنگام خدمت است روزی جاودان به نام جانباختگان جهاد اقتصادی در شهرستان نفتخیز گچساران ثبت شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63028
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

نوزدهم مرداد و یادی از جانباختگان سنگرهای اقتصاد در گچساران

امروز زمانی برای یادآوری حماسه سازی کارکنان صنعت نفت گچساران است که در شرایط سخت از مبارزه با رژیم طاغوت، دوران هشت سال دفاع مقدس گرفته تا تحریم برای صیانت از مهمترین شریان اقتصادی کشور تا پای جان ایستادگی کرده اند.

تاسیسات نفتی گچساران که در دوران دفاع مقدس ۵۶ بار شاهد بمباران دشمن بعثی بود یکی از تاریخی ترین و اسف بارترین روزهای خود را در نوزدهم مرداد ماه سال ۱۳۶۶ تجربه کرد جایی که هفت نفر از کارکنان صنعت نفت گچساران حین خدمت در سنگر تولید نفت جان خود را از دست دادند.

در این روز پنج نفر از بهترین نیروهای خط تولید نفت این شرکت به نام های “فریدون کاظمی”،” محمد تیموری”، “سیدحسین بالدار”،نادعلی زراعتی”و”محمد مرادولی”در بمباران تاسیسات نفتی منطقه”دشت بلوط” به شهادت رسیدند.  

دو نفر دیگر از نیروهای ارزشمند شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز همزمان در هنگام کار در تاسیسات نفتی”بی بی حکیمه” به نام های شهید”طاهر کرمی آرخلو” و”علمدار امینی”در اثر حادثه بمباران منطقه به فیض شهادت نائل آمدند.

نخستین بمباران تاسیسات نفتی گچساران که در آن زمان قریب به چهار میلیون بشکه نفت صادر می کرد در سال ۱۳۶۴ اتفاق افتاد.

در طول هشت سال دفاع مقدس بارها تلمبه خانه ها، واحد های بهره برداری و نمک زدایی، پالایشگاه ها، ایستگاه های تقویت و تزریق گاز و خطوط لوله نفت گچساران زیر بمباران دشمنان بعثی قرار گرفت.

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران از جمله شرکت های مهم تولید کننده نفت کشور بود که نقش مهمی در اقتصاد کشور داشت به همین دلیل دشمن قصد داشت تا با بمباران تاسیسات این شرکت صادرات را متوقف کند اما با تلاش شبانه روزی پرسنل صنعت نفت دشمن در رسیدن به هدف خود ناکام ماند.

۲ تالاب کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد
دنبال کنید

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۱ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد ه است که تعداد زیادی از آنان در خط مقدم جبهه به شهادت رسیده اند.

حسنعلی محمد پور رئیس بهبود روابط کار و امور اجتماعی نفت و گاز گچساران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای مدافعین حرم ، شهدای مدافعین سلامت ، نوزدهم مرداد ماه را برگ زرینی در افتخارات کارکنان صنعت نفت و گاز گچساران دانست و گفت : در این روز هفت تن از کارکنان این شرکت در هجوم ناجوانمردانه هواپیماهای رژیم بعثی عراق در حین کار به شهادت رسیدند تا چرخ های اقتصاد ایران اسلامی همواره برای توسعه پایدار متوقف نشود.

وی ابراز داشت : نقش جهادگران اقتصاد در عزت و سرافرازی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست به ویژه شهدای صنعت نفت که در سنگر تولید تا پای جان مقاومت کردند.

محمدپور تصریح کرد: شهدای نفت و گاز گچساران جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا عزت و سرافرازی یک ملت برای همیشه ماندگار بماند.

او تاکید کرد: صنعتگران نفت و گاز برای استمرار در حفظ و افزایش تولید و کسب درآمد اقتصادی و تامین نیاز سوخت خودروهای رزمندگان ، لحظه ای سنگر اقتصاد را رها نکردند و با تمام توان وظیفه سنگین خود را انجام دادند.

رئیس بهبود روابط کار و امور اجتماعی نفت و گاز گچساران با اشاره به تقدیم ۳۱ شهید این صنعت در جبهه های جنگ و زیربمباران تاسیسات نفتی یادآور شد : ایران اسلامی مدیون از جان گذشتگی این ایثارگران است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر راهبری می کنند هم اکنون دارای هفت هزار نفر نیروی شاغل در تاسیسات نفتی،اداری و خدمات است.

کمپین «خودکشی ممنوع» دریاسوج/هنرمندان بانقاشی به جنگ خودکشی رفتند
دنبال کنید

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.

مخازن بینک، گلخاری، نرگسی، چلینگر، پازنان-۲، منصور آباد، سیاهمکان، گرنگان، سولابدر، ‌چهاربیشه، رودک، کیلورکریم و خویز نیز به ترتیب چهارمین تا شانزدهمین مخازن در مدار این شرکت محسوب می شوند.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi