پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

عشایر برای ثبت نام پنل خورشیدی به اداره های امور عشایر مراجعه کنند

یاسوج- کرونا نیوز- مجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واگذاری یک هزار پنل جدید خورشیدی به عشایر این استان در آینده نزدیک، گفت: عشایر برای ثبت نام به ادارات امور عشایر مراجعه کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62991
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

عشایر برای ثبت نام پنل خورشیدی به اداره های امور عشایر مراجعه کنند

حمید محمدپور روز دوشنبه در جمع رسانه ها در یاسوج اظهار داشت: این پنل ها (سامانه ها) با تولید ۱۰۰ وات برق قابلیت روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را دارند.

وی افزود: برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

مجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در روز چهارم مردادماه امسال یک هزار دستگاه پنل عشایری در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد و در آئینی بصورت نمادین در منطقه عشایری ماه پرویز بویراحمد تعدادی از این سامان ها تحویل عشایر شد.

محمدپور، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

وی وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل ها عنوان کرد.

مجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

محمدپور ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل های خورشیدی برای جلوگیری از تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی را نیز نقش تعیین کننده ای  برشمرد.

وی از عشایر این استان خواست برای دریافت پنل های جدید به ادارات امور عشایر استان در یاسوج و سایر شهرستان ها مراجعه کنند و شرکت توزیع نیروی برق استان آمادگی کامل برای واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر استان را  دارد.

اصلاح طلبان همچنان بدون کاندیدا / حمایت از ‎همتی در جبهه اصلاحات رای نیاورد
دنبال کنید

 مجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که لیست متقاضیان پنل های خورشیدی از سوی اداره کل عشایر در کمترین زمان ممکن به این شرکت ارسال شود.

۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند.این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi