جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فعالیت صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه ‌و بویراحمد برای ایجاد اشتغال

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح روستاهای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق خرد زنان روستایی و عشایری از برنامه های این صندوق برای رفع مشکلات بیکاری در روستاهای این استان است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62955
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۲

کرونا :

فعالیت صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه ‌و بویراحمد برای ایجاد اشتغال

به گزارش کرونا نیوز ، کاظم حاجی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: از گام های مهم و اساسی این صندوق اجرای طرح روستای بدون بیکار با اعطای وام های اشتغالزایی است.

وی افزود: روستاهای مختلف استان در شهرستان ها بازدید و پتانسیل های موجود آن ها بررسی خواهند شد تا بر اساس آن افراد هر منطقه توانمند سازی می شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در برخی روستاهای استان طرح روستاهای بدون بیکار با جدیت در دست اقدام است و پیش بینی می شود با توجه به شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اهتمام دولت بتوانیم روستاهای بیشتری را از این مهم بهره مند سازیم. 

حاجی پور ابراز داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار صندوق کارآفرینی امید آماده کمک به کسب کارهای خرد وکوچک و فعالیت های کارآفرینانه است.

وی تاکید کرد: با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک ۷۳ صندوق خرد محلی در استان راه اندازی شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایجاد این صندوق ها در استان سقف ندارد و محدودیتی در نظر گرفته نشده است.  

حاجی پور افزود: برای اولین بار در استان جشنواره استارت آپ ها در حوزه محیط زیست و گیاهان دارویی برگزار می شود و به برگزیده گان آن تسهیلات مطلوبی ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین چهارفصل در زمینه گیاهان دارویی و محیط زیست ظرفیت‌های بسیاری دارد و این صندوق برای توسعه این ظرفیت به جد پای کار است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستای تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد نیز برای احیای گیاهان دارویی در معرض انقراض انتخاب شده است.

مجتمع فرهنگی ومذهبی امام جواد(ع)در روستای بازرنگ یاسوج افتتاح شد
دنبال کنید

حاجی پور عنوان کرد: این صندوق با ۱۷ دستگاه اجرایی شامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور عشایر، جهاد کشاورزی و اموربانوان برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار تفاهم نامه منعقد کرده است. 

وی بیان کرد: به عنوان نمونه تفاهم نامه ای با وزارت کار منعقد شده است که طبق آن ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های خوب در زمینه های کشاورزی، پرورش ماهی، گل های زینتی و پرورش قارچ اعطا می شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت تاکید کرد: تفاهم نامه های جدید دیگر این صندوق نیز همچون تفاهم نامه با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در دست اقدام است تا مقدمات کار برای افراد جویای کار در مناطق محروم استان فراهم شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi