شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد

یاسوج – کرونا نیوز – رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ساعت گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد که این آمار در یک سال گذشته بی سابقه است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62895
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۲

کرونا :

۱۰ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد

پرویز یزدان پناه عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: با فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ٧۵٠ نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون۵۱۳ بیمار در بیمارستان‌های  کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد ۲۰۹ بیمار مبتلای قطعی و ۲۸ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از مجموع ۱۷۵ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بوده و بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد بوده است.

یزدان پناه عنوان کرد: همچنین از۳۱۶ نمونه تست سریع انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۶ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد و کهگیلویه  بوده است.

وی ابراز داشت: با توجه به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد و کمبود تخت بیمارستانی، بخش های اورژانس، داخلی و عفونی بیمارستان نرگسی از امروز پذیرای بیماران کرونایی شهرستانهای گچساران و باشت می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک  و رعایت فاصله فیزیکی حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

وی افزود: با توجه به شروع پیک پنجم در سراسر کشور و شیوع  کرونای هندی در تمامی شهر های کشور مشارکت مردم و اصناف با رعایت دستور العمل های  بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه ضروری است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi