شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳ هزار کارت تردد عشایری در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج – کرونا نیوز- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال در راستای تسهیل فصول کوچ و جلوگیری از تضییع حقوق فعالان این عرصه تعداد سه هزار فقره کارت تردد عشایری در استان صادر شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62673
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

۳ هزار کارت تردد  عشایری در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

به گزارش  کرونا نیوز ، فضل الله آذرفر روز پنجشنبه در جمع رسانه ها اظهار داشت: هشت هزار و ۱۲۹ خانوار عشایری کوچرو  در استان ثبت شده که امسال برای سه هزار خانوار آنان  کارت تردد صادر شده است.

وی افزود: صدور کارت تردد عشایر برای جلوگیری از تضییع حقوق عشایر  و نیز ممانعت از قاچاق دام بوده و در واقع یکی از مزیت های اصلی آن شناسایی عشایر واقعی در استان است.

به گفته مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد صدور کارت تردد یا کارت ساماندهی عشایر در راستای شناسایی عشایر فعال در دستور کار سازمان عشایر قرار گرفته است.

آذرفر با اشاره به راه اندازی سامانه ایلیار نیز هم گفت: این سامانه در استان راه اندازی خواهد شد تا خدمات به عشایر به صورت غیر حضوری شود.

وی پیرامون عملکرد این سامانه ادامه داد: عشایر در هر منطقه ای که باشند درخواست خود را ارائه می دهند و بلافاصله در خواست بررسی و پیگیری می شود.

۱۰ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی معادل ۷۲ هزار نفر عشایر هستند.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi