سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۲ نفر رسید

کرونا نیوز- یاسوج- رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت چهار بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته به ۷۳۲ نفر رسید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62649
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۲ نفر رسید

پرویز یزدان‌پناه عصر چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۵ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد ۱۳۲ بیمار مبتلای قطعی و ۲۰ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی افزود: از مجموع  ۷۰۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ۵۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و لنده بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین از ۲۸۰ نمونه تست سریع انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، باشت و بهمئی است.

یزدان پناه عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۵۲ هزار و ۱۶۲  بیمار کرونایی بهبود یافته اند.

وی ابراز داشت:روند افزایشی موارد مثبت و بستری بیماری در استان با سرعت بیشتری ادامه دارد که  احتمالا در طی هفته ها و روزهای آینده تخت های بیمارستانها از بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تعداد مرگ و میرهای روزانه نیز دو رقمی می شود.

وی ادامه داد: بنابراین مشارکت آگاهانه مردم استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم خروج از قرنطینه و تزریق واکسن نقش برجسته ای در پیشگیری، کاهش انتشار و کنترل بیماری ایفا می کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi