پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از یک هزار نفر در گچساران گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای کسب کردند

گچساران- کرونا نیوز- رئیس اداره فنی و حرفه ای گچساران گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیرماه امسال یکهزار و۱۵۹ نفر در این شهرستان گواهینامه مهارت های فنی وحرفه ای دریافت کرده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62614
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

بیش از یک هزار نفر در گچساران گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای کسب کردند

افشین محمودی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود:در این مدت یکهزار و۸۹۲ مهارت آموز گچسارانی در آزمون مهارت های فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲ هزار و۳۰۲ نفر در خوشه های صنعت، خدمات و کشاورزی آموزش‌های فنی و حرفه ای را در این شهرستان فرا گرفته اند.

رییس اداره فنی وحرفه ای گچساران تاکید کرد:از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون  ۲۶۴هزار و۴۰۵ نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب ۲۰۴ دوره به متقاضیان ارائه شده است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای گچساران تاکید کرد:دوره های مهارتی فنی وحرفه ای این شهرستان در رشته‌هایی مانند برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، نقاشی ساختمان، تعمیر کولر،  تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزار می شود.

محمودی نژاد در ادامه افزود :گروه های هدف فنی و حرفه ای مشتمل بر دانش آموزان، دانشجویان ،سربازان وظیفه، زنان سرپرست خانواده و بدسرپرست ،افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، زندانیان و همچنین خانواده های آسیب پذیر ،عشایر و روستائیان هستند که در ۱۹ رشته آموزشی و بخش های صنعت،خدمات و کشاورزی مهارت های حرفه ای کسب می کنند.

محمودی نژاد با اشاره به اینکه تامین تجهیزات و مواد مصرفی برای آموزش های زیرساخت مهارت آموزی محسوب می شود و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تجهیزات آموزشی موجود در کارگاه های این شهرستان پاسخگوی نیاز بازار کار نیست اضافه کرد:تحقق این امر نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

جزئیات خودسوزی فرزند شهید در یاسوج تشریح شد
دنبال کنید

وی ابراز داشت:همچنین برای راه اندازی رشته های مهارتی جدید مطابق علم روز و نیاز بازار کار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران درجنوب غربی استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi