جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندگینامه ۴۰ روحانی رزمنده کهگیلویه و بویراحمد گردآوری شد 

یاسوج – کرونا نیوز – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: زندگینامه و خاطرات ۴۰ روحانی رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس این استان گردآوری شد.  

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62511
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۵

سرهنگ امیرعباس آسمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این زندگینامه ها و خاطرات در قالب کتابی با عنوان «چهل  ستاره» تهیه و تدوین شده است. 

وی افزود: این کتاب به قلم حجت ‌الاسلام محمدحسین پیروز به رشته تحریر درآمده و تا پایان امسال نیز چاپ و منتشر می شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چاپ و انتشار کتاب «چهل ستاره» با حمایت این اداره‌ کل  انجام خواهد شد. 

سرهنگ آسمند عنوان کرد: مطالب این کتاب شامل سوابق اختلافات دولت ‌های ایران و عثمانی، هدف عراق از حمله به ایران، نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس و نقش روحانیان در معنویت رزمندگان و مصونیت بخشی به جبهه های جنگ است. 

وی ابراز داشت: قبل از این نیز کتاب «عالمان صف‌ شکن» با موضوع نقش نیروهای عقیدتی – سیاسی در دوران هشت سال دفاع مقدس با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ شده بود. 

سرهنگ آسمند گفت: «شهدای روحانی استان‌ های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان» از دیگر کتاب‌ های چاپ و منتشر شده با  حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان در زمینه نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس است. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi