شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماسک ایمنی چیست و کاربرد و انواع آن کدامند؟!

ماسک ایمنی چیست و کاربرد و انواع آن کدامند؟! درباره ماسک ایمنی بیشتر بدانید! ماسک ایمنی از جمله تجهیزات حفاظت فردی است که بسیار کاربردی و با اهمیت است. ماسک ایمنی وظیفه دارد تا دستگاه تنفسی انسان را از گزند گرد و غبار و انواع آلودگی ها حفاظت نماید.ماسک ایمنی انواع زیادی دارد که هرکدام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62469
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

کرونا :

ماسک ایمنی چیست و کاربرد و انواع آن کدامند؟!

ماسک ایمنی چیست و کاربرد و انواع آن کدامند؟!

درباره ماسک ایمنی بیشتر بدانید!

ماسک ایمنی از جمله تجهیزات حفاظت فردی است که بسیار کاربردی و با اهمیت است.

ماسک ایمنی وظیفه دارد تا دستگاه تنفسی انسان را از گزند گرد و غبار و انواع آلودگی ها حفاظت نماید.ماسک ایمنی انواع زیادی دارد که هرکدام ویژگی های خودشان را دارا هستند.

محیط و مدت زمان حضور در محیط کاری، گونه ماسک مورد بهره گیری را مشخص خواهد کرد. انتخاب اشتباه ماسک یا هر ابزار ایمنی دیگری امکان دارد باعث نتایج جبران ناپذیری شود.

کاربرد ماسک ایمنی چیست و چرا لزوم به استفاده از آن وجود دارد؟!

درباره کاربرد های ماسک ایمنی بیشتر بدانید!

بهره گیری از تجهیزات حفاظتی مناسب در حین کار مخصوصا ماسک ها برای حفظ سلامت دستگاه تنفسی افراد واجب هستند. مضاف بر تامین سلامت افراد، این ابزارها در بعضی مشاغل باعث حفظ جان افراد نیز خواهند شد. اگر فکر می کنید ماسک ها صرفا برای مقابله با آلودگی هوا مورد بهره گیری قرار دارند، باید بدانید مشاغل زیادی وجود دارند که در معرض هوای لبریز از آلاینده های خاص یا پر از گرد و غبار، گازها و بخارهای سمی و دود فراوان می باشند. این اشخاص قبل از ورود به محیط آلوده بایستی از ماسک های مخصوص مشاغل خاص خود را استفاده نمایند. برای نمونه اگر آتش نشانان بدون ماسک قصد داشته باشند وارد جایی پر از دود و آتش شوند، بدون بهره گیری از ماسک بر روی صورت، به خاطرعدم وجود اکسیژن و گازها و بخارهای سمی، دستگاه تنفسی درست کار نکرده و مرگ فرد را به دنبال می آورد. برای مشاغلی مصل معادن، چاه ها و کار در زیر زمین، مشاغل درمعرض مواد شیمیایی و مانند آن واجب می باشد که از تجهیزات تنفسی مناسب و سالم بهره گیری نمود.

سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم چیست؟انواع روش های سرمایه گذاری در بورس
دنبال کنید

دسته بندی انواع ماسک تنفسی از نظر کارایی چگونه است؟!

همانجور که گفته شد ماسک ایمنی به علت قابلیت های گوناگون، کاربرد مختلفی نیز دارند. ماسک های ایمنی به شکل کلی دو دسته کلی را تشکیل می دهند. این دو گونه، تصفیه کننده هوا و سیستم های هوارسان تامین کننده هوا می باشند.

تعریف صحیح ماسک ایمنی تصفیه کننده هوا چیست؟!

درباره ماسک ایمنی تصفیه کننده هوا بیشتر بدانید!

عملی که این ماسک ها انجام می‌دهند این است که هوای تنفسی شخص را از صافی عبور می‌ دهند تمیز و به دور از آلودگی می باشد. فیلترهایی که بر روی ماسک مورد نصب واقع می شوند کار تصفیه هوا را به عهده دارند. در محیط های آزمایشگاهی خاص تنفس گازهای سمی می تواند علت سرگیجه و بیهوشی شما نیز بشود و اگر سیستم تهویه هوای محیط هم مناسب نباشد، از ماسک های تصفیه کننده هوا باید بهره گیری نمود.

ماسک تری ام چیست و چه ویژگی هایی دارد؟!

درباره ماسک تری ام بیشتربدانید!

تری ام یک شرکت آمریکایی (چند ملیتی) می باشد که در گذشته به نام شرکت تولیدی و معدن ‌کاری مینه ‌سوتا شناخته می شد که امروزه به شکل گسترده ای به تولید انواع ماسک ایمنی با کارایی های متفاوت می پردازد که این ماسک ها را در باراز جهانی به نام ماسک تری ام شناخته اند.

ماسک های شرکت تری ام از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و استاندارد های روز دنیا را دریافت کرده اند و شما می توانید به راحتی سیستم تنفسی خودرا با ماسک تری ام ایمن بسازید.

توئیت احمدی نژاد برای آنجلینا جولی
دنبال کنید

گفتنی است که ماسک های شرکت تری ام اغلب فیلتر قابل تعویض دارند و برای مدت ها قابل بهره گیری خواهند بود از این رو شما به فیلتر ماسک تری ام نیز نیاز پیدا خواهید کرد.فیلتر ماسک تری ام در چندین شکل و نوع موجود هستند که شما بایستی نسبت به ماسک ایمنی خود فیلتر مناسب را انتخاب نمایید.

برای اطلاعات بیشتر با ایمن ابزار روزبه تماس بگیرید

Roozbehsafety.com

۰۲۱۶۶۴۵۰۵۶۰

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi