پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۸سورتی پرواز برای انتقال نیرو به جنگل‌های گچساران انجام شد

گچساران – کرونا نیوز – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۸ سورتی پرواز از روز گذشته (سه شنبه) تاکنون برای انتقال نیرو و تجهیزات به محل آتش سوزی در کوه های نارک و منطقه حفاظت شده گچساران اعزام شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62429
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

۲۸سورتی پرواز برای انتقال نیرو به جنگل‌های گچساران انجام شد

محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اضافه کرد: روز گذشته ۲۰ و  امروز هشت سورتی پرواز برای اعزام نیروهای امدادگر به جنگل های گچساران انجام شده  که در مجموع ۲۳۰ نفر با سه فروند بالگرد به مناطق خامی و نارک اعزام  شده اند.

 وی بیان کرد:با وجود کنترل چندین مرتبه آتش سوزی در عرصه های طبیعی کوه های نارک و خامی گچساران اما وزش بادهای شدید عصرگاهی باعث شعله ور شدن دوباره آتش می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:روز گذشته نیروهای امدادی با تجهیزات زمینی و بالگردها در عملیاتی طاقت فرسا تا ساعت ۱۴ آتش هر دو منطقه را کنترل کردند اما وزش بادهای عصرگاهی شعله های آتش را دوباره روشن کرد.

وی بیان کرد:هم اکنون آتش در هر دو منطقه خامی و نارک در کنترل است اما احتمال فوران دوباره آتش با وزش بادهای عصرگاهی وجود دارد.

وی بیان کرد:به دلیل شرایط خاص منطقه بالگردهای آب پاش اثرگذاری چندانی بر اطفای حریق نداشته اند اما اعزام نیرو با بالگرد کمک زیادی به اطفای حریق می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای محلی و امدادگران ستاد مدیریت بحران،دستگاه های اجرایی مختلف در حال تلاش برای مهار آتش سوزی های نارک و خامی هستند.

وی تاکید کرد: وسعت آتش سوزی و علت آن پس از اطفای حریق اعلام می شود اما عامل آتش سوزی احتمالا انسانی است.

آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک و منطقه حفاظت شده  خامی  در شهرستان گچساران روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.

کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق در گچساران
دنبال کنید

امسال  ۹ فقره آتش سوزی  در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شیرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

پارسال نیز ۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در ۲۹فقره آتش سوزی دچار آسیب جدی شد ولی هنوز آماری از آتش سوزی های امسال گچساران  منتشر نشده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi