دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۰ نفر رسید

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۰۰ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62363
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۰ نفر رسید

پرویز یزدان‌پناه روز جمعه با اعلام این مطلب به کرونا نیوز افزود: هم اینک ۱۸۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که ۶۳ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار و ۵۵۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

بزدان پناه ابراز داشت: از ۳۸۳ جواب دریافت شده پی سی آر  در آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(۴٠ درصد موارد)، بهمئی (۵۵درصد) ،کهگیلویه(۵۵ درصد) و گچساران (۴٧ درصد) بود.

وی ادامه داد: همچنین از ۲۹۳ نمونه رپید تست(تست فوری ) ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هستند.

یزدان پناه بیان کرد: افزایش درصد موارد مثبت در شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی و لنده نشان دهنده این موضوع است که احتمالا طی روزهای آینده به وضعیت قرمز تغییر رنگ خواهند داد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم  که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت نکنید.

وی تاکید کرد: همچنین استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را رعایت کنید و از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر  خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایید. 

یزدان پناه ابراز داشت: با توجه به سرایت زیاد کرونای هندی از افراد مبتلا و ناقل به افراد سالم، بنابراین در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید و وضعیت روزانه بیماری خود را به مراقبت بهداشت ، بهورز و یا پزشک گزارش دهید.

دادستان کهگیلویه و بویراحمد:حاشیه نشینی معضل اصلی شهر یاسوج است
دنبال کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانی که بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi