چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پای ویروس کرونای هندی به کهگیلویه و بویراحمد باز شد

یاسوج – کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ساعت گذشته تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بعد از حدود دو ماه از مرز ٢٠٠ نفر گذشت که نشان دهنده ورود کرونای هندی به استان و شروع پیک سوم است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62343
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

پای ویروس کرونای هندی به کهگیلویه و بویراحمد باز شد

پرویز یزدان پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز  بااشاره به اینکه هم اکنون سه شهرستان در این استان در شرایط قرمز قرار گرفته اند ، اظهار داشت: احتمالا طی روزهای آینده مابقی شهرستانهای استان نیز قرمز خواهند شد.

وی افزود: هم اینک ۱۸۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۰ هزار و ۴۹۸ مورد گزارش شده است.

یزدان پناه بیان کرد: از ۴۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۵ درصد موارد مثبت بودند.

وی ادامه داد: بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه، بهمئی و دنا  می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنین از ۳۱۳ نمونه رپید تست گرفته شده ۱۵ درصد موارد مثبت و به ترتیب در گچساران، بویراحمد، لنده و چرام می باشند.

 وی ابراز داشت: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد های غیر ضروری در مکان های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی و بازار ها خودداری و با صبر و تحمل در این روز ها، از رخداد اتفاق های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری نمایند.

یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و مراسمات جمعی منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد که در طی هفته های آینده تخت خالی بیمارستانی برای پذیرش بیماران وجود نخواهد داشت و مرگ و میرها افزایش خواهد یافت.

اعلام آمادگی ورزشکاران نفت و گاز گچساران برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن
دنبال کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: در این شرایط شرکت در هر گونه تجمع و دورهمی اعم از مراسمات عروسی، تشییع جنازه و مراسمات سیاسی  باعث مبتلا شدن تعدادی از مردم و مرگ عده ای از آنها خواهد شد که برپا کنندگان مراسمات باید جوابگو باشند.

وی بیان کرد: بنابراین با توجه به اینکه پیک سوم بیماری در استان شروع شده است رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده همه مردم در سنین مختلف از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی حداقل ٢ متر، تهویه مناسب ساختمان ها، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، خودداری از حضور غیر ضروری در مناطق پرخطر مانند بازارها و مراکز بهداشتی درمانی لازم و ضروری است. 

یزدان پناه عنوان کرد: ذکر این نکته ضروری است که افراد واجد شرایط که برای تزریق واکسن فراخوان می شوند در ساعت و مکان تعیین شده حضور یابند تا واکسن آنها تزریق شود و بتوان مرگ و میر افراد با ریسک بالا را کم نمود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi