شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۵.۶ درصد کاهش یافت

گچساران- کرونا نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در این استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ و ابتدای فعالیت دولت تدبیر وامید ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62326
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۵.۶ درصد کاهش یافت

سید حشمت الله صمیمی دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت:نرخ بیکاری در کهگیلویه وبویراحمدکه هشت سال پیش۱۶.۵درصد بود به۱۰.۹درصد در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی و عشایر دوران خدمت دولت تدبیر و امید در استان پرداخت شده است تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات یکی از دلایل مهم کاهش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:بهره برداری از طرح های بزرگی چون کارخانه سیمان و کارخانه روغن نباتی با تعداد زیادی اشتغال پایدار و فعال شدن طرح های بزرگی چون پتروشیمی و سد چم شیر در گچساران با بیش از سه هزار فرصت شغلی از دیگر دلایل کاهش نرخ بیکاری در استان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رفع موانع تولید با برپایی نشست های مداوم وحمایت های مسوولان از دیگر خدمات دولت برای کمک به رونق تولید و  اشتغال در سال های اخیر بوده تاکید کرد: دولت سال گذشته یکهزار و ٣٧٠ میلیارد ریال  برای بازگشت واحدهای تولیدی راکد استان به چرخه تولید پرداخت کرد.

 صمیمی دوست عنوان کرد: با این اعتبار ۶۵ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید برگشت. 

وی اظهار داشت:کارخانه فولاد بویراحمد، تولید چهار چوب فلزی و برش انواع ورق های سرد و گرم، تولید سازهای فلزی و تولید ضد یخ و محصولات شنی از مهمترین این طرح هاست.

صمیمی دوست افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در کنار حفظ ظرفیت های اشتغال با قدرت در این استان دنبال می شود.

تریبون نماز جمعه جایگاهی برای توصیه به تقوا یا کوبیدن منتقد!
دنبال کنید

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابرازامیدواری کرد: با تکمیل طرح های بزرگی چون سد چم شیر و کارخانه پتروشیمی در گچساران،پتروشیمی دهدشت و چندین طرح حوزه کشاورزی و گردشگری در آینده شاهد ادامه روند کاهشی نرخ بیکاری در استان باشیم.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi