یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

یاسوج – کرونا نیوز – رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:طی۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد بستری شدند که روند افزایشی این آمار نسبت به روزهای گذشته نگران کننده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62291
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

افزایش شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

پرویز یزدان پناه شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: هم اکنون ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۵۶ نفر بیمار کرونای قطعی و هشت نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ب با بیان اینکه خوشبختانه درپنج روز گذشته مورد فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت نرسیده اظهار داشت : در مجموع  و از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر بیماری کرونایی در استان بهبودی یافته اند.
وی ابراز داشت: از مجموع ۲۱۲ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۲۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: همچنین در ۲۴ساعت گذشته از ۲۱۶ مورد آزمایش سریع در مناطق مختلف استان گرفته شد که ۱۰ درصد مثبت بوده و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بهمئی، بویراحمد و چرام به ثبت رسیده است.
یزدان پناه نسبت به شیوع بیماری کرونا هندی در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد و افزود: روند افزایش ابتلا به بیمای دلتای هندی در کشور و به تبع آن در استان شروع شده میزان ابتلا و مرگ میر این بیماری خیلی زیاد است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان کشندگی و سرعت شیوع این بیماری مردم برای جلوگیری از ابتلا به آن ضمن رعایت فاصله فیزیکی و شرکت نکردن در دور همی‌های خانوادگی حتما از ماسک استفاده کرده و از سفر و شرکت در تجمعات پرهیز کنند تا بتوانیم از این پیک بیماری کرونا با کمترین خسارت عبور کنیم.  

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi