جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خیز پنجم کرونا در کمین گچساران

گچساران – کرونا نیوز- شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان های بوشهر و خوزستان این روزها در معرض جدی خیز پنجم کروناست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62260
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

کرونا :

خیز پنجم کرونا در کمین گچساران

به گزارش کرونا نیوز گچساران  یکی از ۹۲ نقطه ایران است که براساس تازه ترین رنگ بندی قرمز کرونایی اعلام شده و پس از تجمعات انتخاباتی و بی تفاوتی شهروندان این روزها شاهد افزایش بستری شدگان بیماران کووید ۱۹ است و بیم آن می رود با ادامه این روند وارد پیک پنجم ویروس کرونا شود.

جان باختن ۱۳۳ شهروند بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان معنی مهمی دارد، به این صورت که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون به ازای هر یک هزار نفر یک شهروند گچسارانی قربانی کرونای مرگبار شده است که این آمار ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر کرده است.

هرچند هنوز به رغم شایعات، کرونای جهش یافته هندی موسوم به دلتا در این شهرستان مشاهده نشده اما گزارش انواع جدید کرونا در برخی نقاط کشور نگرانی از جهش تازه کرونا در این شهرستان ۱۲۶ هزار نفری را  با توجه به تاسیسات شرکت نفت حوزه گچساران در چهار استان جنوبی کشور و سفر دائم کارکنان برای ماموریت های کاری به این استان ها را بیشتر کرده است.

گونه هندی کرونا یک نوع جهش یافته است که نسبت به سایر گونه های شناسایی شده از آن، قدرت سرایت، شیوع و ابتلای بیشتری دارد؛ هم اکنون براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بیش از ۸۰ کشور و حتی کشورهایی که واکسیناسیون عمومی کرونا در آن انجام شده، درگیر این گونه جهش یافته هستند.

کارشناسان بهداشتی می گویند گونه هندی کرونا بیش از نوع انگلیسی افراد جوان و کم سن و سال را درگیر می کند و با توجه به اینکه علایمش نسبت به گونه های قبلی دیرتر خود را نشان می دهد، سرعت انتشارش بسیار بالا است و کنترل آن در صورت ایجاد وضعیت بحرانی بسیار سخت خواهد بود.

سرانه فضای سبز شهر لیکک کمتر از چهارمتر مربع است
دنبال کنید

افزایش بستری شدگان

رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: تعداد بستری بیماران کووید ۱۹ در این بیمارستان نسبت به هفته پیش افزایش چشمگیر یافته است.

سید طاها حسینی اظهار داشت: هم اکنون ۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان بستری هستند درحالی که تا چند روز پیش تعداد بیماران بستری شده در این بیمارستان  ۳۷ نفر بوده است.

وی بیان کرد: همچنین تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه هفت نفر است در حالی که هفته گذشته تنها سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان تحت مراقبت ویژه بودند.

حسینی تصریح کرد:خوشبختانه موردی از بیماری کرونای هندی دلتا در گچساران مشاهده نشده است.

افزایش شناسایی افراد آلوده به ویروس کرونا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با  اشاره به افزایش تعداد شناسایی افراد آلوده به ویروس کرونا در گچساران از روند این ویروس در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

حسین کلانتری با یادآوری اینکه شناسایی افراد آلوده به ویروس کرونا نسبت به هفته نخست تیر ماه در این شهرستان افزایش چشمگیر یافته تاکید می کند که گچساران برای کنترل ویروس کرونا نیازمند مراقبت ویژه است.

وی تاکید کرد: نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بخش های دولتی و به ویژه بانک ها در گچساران باید با حساسیت بیشتری نظارت شود و خانواده ها نسبت به رعایت فاصله فیزیکی و دیگر دستورالعمل های پیشگیرانه ویروس کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند.

 پیش بینی روزهای سخت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تجمعات انتخاباتی موجب قرمز شدن وضعیت کرونایی گچساران شده است گفت: روزهای سختی در نیمه دوم تیر و مرداد در انتظار مردم این شهرستان است.

معاون پارلمانی رییس جمهور: در دولت قبل از درآمد ۴۰۰ میلیارد دلاری نفت استفاده بهینه نشد
دنبال کنید

محمدمهدی بانشی افزود: گسترش ویروس کرونا هندی در برخی استان های کشور و همجواری این شهرستان با استان های جنوبی، مسئولان کهگیلویه وبویراحمد را نگران کرده است.

وی با یادآوری اینکه ویروس کرونا در کمین جان کسانی است که نسبت به دستورالعمل های پیشگیرانه کوتاهی می کنند، اضافه کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی به شکل جدی تر در گچساران به همه شهروندان توصیه می شود.

بانشی بیان کرد: طبق رنگ بندی ها محدودیت ها در گچساران اعمال خواهد شد بخصوص دورکاری کارمندان برای جلوگیری از هرگونه تجمع در ساختمان های اداری اجرا می شود.

آخرین وضعیت کرونا در گچساران

فرماندار گچساران نیز گفت: ۳۰ درصد از جمعیت این شهرستان معادل ۳۷ هزارو ۲۳۵ نفر از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون آزمایش کرونا داده اند.

علیرضا اتابک افزود: ۳۷ هزارو ۲۳۵ مورد تست کرونا از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک در گچساران گرفته شده که نمونه آزمایشی۱۰ هزارو ۳۷۲ نفراز این تعداد مثبت بوده است.

اتابک ادامه داد: همچنین بیش از ۱۳ هزارو ۳۶۷ مورد تست رپید یا کیت های تشخیص سریع کرونا در این شهرستان از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون انجام شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۹۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند و ۱۳۳ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند که شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بیش از  ۱.۳درصد است.

وی  گفت: تاکنون بیش از  هفت هزار دوز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

اتابک ابراز کرد: طرح دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی،بازدید از بازار و ادارات برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی واستفاده از ماسک از مهمترین اقدام های در حال انجام برای کنترل انتشار بیماری ویروس کرونا در این شهرستان است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi