پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت از ایده های علمی زیر سایه تولید در شرکت‌های دانش بنیان یاسوج

یاسوج- کرونا نیوز- شرکت دانش بنیان فراوران طبیعت یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد که حدود یکسال از تاسیس فاز نخست آن می گذرد ، توانسته ضمن جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی محصولات باکیفیتی تولید کند و در بازار داخلی به فروش برساند و حتی این محصولات قابلیت فروش در بازار های جهانی را نیز دارا هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62251
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

حمایت از ایده های علمی زیر سایه تولید در شرکت‌های دانش بنیان یاسوج

به گزارش کرونا نیوز، این واحد تولیدی و صنعتی موفق در آغاز راهش به عنوان یکی از کارخانه های فعال استان کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر توان علمی و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص داخلی  در این شرایط سخت کرونایی و تحریم ها با تولید محصولات باکیفیت خوراکی، مواد آرایشی و بهداشتی پا به عرصه تولید گذاشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران اجرایی و رؤسای بانک های استان امروز (یکشنبه )بازدیدی از این واحد تولیدی داشتند و از نزدیک در جریان پیشرفت های کاری این واحد دانش بنیان قرار گرفتند.

مانع زدایی و حمایت همه جانبه  از تولید در اولویت است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید از این شرکت گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری حمایت از تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وظیفه دولت است و باید واحد های تولیدی و بخش تولید به درستی حمایت شوند.

حسین کلانتری افزود: براساس رویکرد کاری دولت در حمایت از تولید داخلی باید موانع پیش روی اینگونه واحدهای تولیدی به موقع رفع و از آانان در راستای اشتغال پایدار و خلق ثروت پشتیبانی ها همه جانبه باشد.

وی با اشاره به اینکه  شرکت فراوران طبیعت یاسوج در کم تر از ۹ ماه به این نقطه رسیده و تا یک ماه دیگر به بهره برداری کامل می رسد اظهار داشت: هم اینک فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و ماشین آلات فاز دوم نصب شده است و منتظر بخش تکمیلی آن هستند.

کلانتری با بیان اینکه این طرح ۱۵۰ شغل مستقیم و حدود ۶۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می کند تصریح کرد: در این شرکت بحث کشت گیاهان دارویی مطرح است و مطابق با آخرین یافته های علمی روز محصولات باکیفیت‌ تولید می شود. 

مهمترین مسئله در استان ایجاد اشتغال است
دنبال کنید

وی عنوان کرد: همه حمایت ها تا این لحظه از شرکت فراوران طبیعت یاسوج صورت گرفته است و رضایت مجری طرح امیدوار کننده بود و گویای آن است که دستگاه های اجرایی استان کمک و حمایت می کنند.

کلانتری ادامه داد: این شرکت با آخرین روش های علمی از خام فروشی جلوگیری می کند و سبب توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید و فراوری آن ها و تجاری سازی در کشور و سایر کشورها می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سال گذشته ۳۵ واحد راکد این استان با حمایتهای انجام گرفته به چرخه تولید بازگشتند و چند برابر میانگین کشوری و موفقیت های خوبی به دست آمد.

کلانتری ابراز داشت: همچنین در راستای تحقق شعار سال حدود ۲۵ تا ۳۰ واحد راکد امسال به چرخه تولید بر می گردند و سبب تولید، ایجاد اشتغال و رونق در استان می شود.

شرکت فراوران طبیعت یاسوج از خام فروشی جلوگیری می کند

رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج در این بازدید گفت: این واحد تولیدی به جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی کمک می کند و  به صورت سمبلیک و در مقیاس هشت هکتار کار کشت گیاهان دارویی مختلف مثل اسطوخودوس، رزماری، آویشن، نعنا و به لیمو در آن  انجام شده است.

مهر اورنگ قائدی افزود: برای اولین بار استخراج و فراوری مواد موثره گیاهان دارویی و کاربرد آن ها در تهیه گیاهان دارویی، تهیه افزودنی های خاص برای مواد خوراکی و مواد آرایشی و بهداشتی انجام می شود.

قائدی عنوان کرد: امیدوارم در تهیه دمنوش ها و نوشیدنی های گیاهی برای اولین بار به خصوص نوشیدنی های ارگانیک به سلامت و معیشت مردم کمک شود.

بیش از یکهزار هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه وبویراحمد انجام شد
دنبال کنید

رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج تاکید کرد: در فاز بعدی این شرکت تهیه گیاهان دارویی داروهای چربی کبد، جلوگیری از سرطان معده و سرطان قلب در دست اقدام است.

وی ابراز داشت: این دارو ها ظرف سه سال آینده وارد چرخه تولید کشور خواهیم کرد.

قائدی بیان کرد: در تهیه محصولات این شرکت از ایده های علمی استفاده می شود و محصولات نانو ساختار جدیدی وجود دارد که مواد شیمیایی و سرطان زا در محصولات حذف شده است و به جای آن ها موادی که آستانه مجاز آن ها در بدن بالاتر است استفاده شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج عنوان کرد: در لوسین ها از عصاره گیاهان دارویی استفاده شده است و حتی همین عصاره های گیاهان دارویی به صورت چند عصاره ای برای بهبود خواص دارویی و درمانی استفاده می شود.

زمین شرکت فراوران طبیعت یاسوج ۲۰ هزار متر و سوله آن حدود ۲هزار و ۴۰۰متر است  که تاکنون از ۴۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری در این شرکت  تنها ۱۲ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده و تا این لحظه برای ۴۵ نفر در این شرکت اشتغال مستقیم و ۵۰ نفر در بازاریابی ایجاد شده است و با تکمیل فازهای بعدی این شرکت فرصت شغلی برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi