یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به کاهش دارد

یاسوج – کرونا نیوز – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان میزان مصرف برق خود بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب را کاهش دهند. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62236
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به کاهش دارد

جمال معتمدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: چنین اقدام مهمی منجر به تأمین هر چه بهتر برق پایدار و جلوگیری از بروز خاموشی ها در کهگیلویه و بویراحمد می شود. 

وی افزود: بدلیل کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا محدودیت‌ هایی در زمینه تولید برق در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر همین اساس از مردم استان درخواست می شود نسبت به مدیریت و  کاهش مصرف برق اقدام کنند. 

معتمدی نژاد با اشاره به لزوم رعایت برخی نکات و مسائل از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: این نکات شامل تنظیم کولرهای  گازی بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دور کُند در کولرهای آبی، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌ های اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب است.  

وی ابراز داشت: تغییر برنامه کاری کارگاه ‌ها و کارخانه ‌های صنعتی به ساعت ۲۱ شب تا ۹ صبح و فعالیت نکردن در زمان های اوج مصرف،  استفاده نکردن و فعالیت نداشتن پمپاژهای کشاورزی در ساعت های اوج مصرف و کاهش بار مصرفی دستگاه های اجرایی و مکان های عمومی به ۵۰ درصد در ساعت های اداری و ۱۰ درصد در ساعت های غیراداری نیز از دیگر نکات و مسائلی است که باید از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد رعایت شود. 

بیش از ۲۷۰ هزار مشترک برق در بخش های خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi