یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه قرمز شدن هستند

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان‌های بهمئی، لنده و بویراحمد در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در خطر قرار گرفتن در شرایط قرمز کرونایی هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62224
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه قرمز شدن هستند

به گزارش کرونا نیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: در روز های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در این استان بطور نگران کننده ای در حال افزایش است.

وی افزود:با توجه به مشاهده ویروس کرونای هندی و آفریقایی در استانهای همجوار کهگیلویه و بویراحمد و کاهش میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی مهار موج پنجم این بیماری سخت تر خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان به اینکه تعداد تست‌های مثبت گچساران در هفته گذشته نسبت به هفته قبل، دو برابر افزایش داشته است، بیان کرد: مهمترین عامل افزایش ویروس کرونا در گچساران تجمعات انتخاباتی بوده است.
کلانتری عنوان کرد:محدودیت های تردد شبانه در کهگیلویه و بویراحمد برای مهار موج پنجم این بیماری ادامه دارد تا اطلاع بعدی از چهارشنبه تا جمعه هر هفته تردد استان‌های درگیر با ویروس کرونا به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع و ماشین‌های با پلاک‌های غیر بومی در شهر اعمال قانون می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  نیز در این نشست گفت: ویروس کرونا در گچساران و بهمئی سرعت بیشتری گرفته که می‌طلبد بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
محمد مهدی بانشی افزود: باتوجه به فراگیری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر ،زنگ خطر برای کهگیلویه و بویراحمد نیز به صدا درآمده ،افزود: با توجه به اقدامات انجام شده تاکنون کرونا هندی و آفریقایی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

بانشی عنوان کرد: میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته ۸۰ درصد بوده که در این هفته پنج درصد کاهش داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در حال انجام است، گفت: بیش از ۱۰ هزار واکسن خریداری شده است که تا دو هفته آینده وارد استان می‌شود.
پرویز یزدان‌پناه افزود: در صورتی که واکسن ایرانی نیز به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود واکسیناسیون گروه سنی زیر ۷۰ سال نیز آغاز می‌شود.

بازاریان متخلف کهگیلویه وبویراحمد بیش از۹۷ میلیارد ریال جریمه شدند
دنبال کنید

هم اکنون شهرستان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد در وضع قرمز و سایر شهرستان های این استان در وضع نارنجی کرونایی قرار دارند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۶۹۸ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi