پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۵۲۰ کهگیلویه و بویراحمدی آموزش های صنایع دستی فرا گرفتند

گچساران – کرونا نیوز -معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۵۲۰ نفر در استان آموزش های تخصصی صنایع دستی در رشته های چرم،گلیم و البسه محلی را فرا گرفتند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62167
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

کرونا :

۵۲۰ کهگیلویه و بویراحمدی آموزش های صنایع دستی فرا گرفتند

محمدکاظم رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: امسال ۲۹ دوره آموزشی ۱۸۰ ساعته در مدت زمان سه ماه برای هنرمندان  صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰درصد از این دوره های آموزشی در مناطق روستایی برگزار شده است اضافه کرد: سیلاب کلوار، سربیشه،درغک و سپیدار از جمله مناطق برگزاری آموزش های صنایع دستی مذکور بوده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به شرکت کنندگان در این دوره های مهارتی که موفق به کسی حد نصاب لازم علمی و عملی در آزمون پایان دوره ها شوند افزون بر اعطای مدرک مهارتی فنی وحرفه ای  تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز داده می شود.

رحمانی تاکید کرد: به هر هنرمند شرکت کننده در دوره های آموزشی متقاضی مشاغل خانگی ۱۵ میلیون تومان و به هر کدام از هنرمندان متقاضی کارگاه های تولیدی براساس تعداد اشتغال ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی داده می شود به طوری که از یک سال گذشته تاکنون۲۴۱ فقره مجوز مشاغل خانگی صنایع‌دستی در استان صادر شد که در  نتیجه آن ۲۷۵ نفر صاحب شغل شدند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین در این مدت  بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است. 

سالانه ۲۰ هزار مترمربع انواع محصولات صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود. 

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

آقای تاجگردون؛شما دیگر نماینده من درمجلس شورای اسلامی نیستید
دنبال کنید

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi