چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۰ دوربین مداربسته در دنا نصب شد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه یاسوج ۲۰ دوربین مدار بسته در دنا نصب شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62135
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

کرونا :

۲۰ دوربین مداربسته در دنا نصب شد

سید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: این استان با کمبود محیط بان مواجهه است اما سعی شده با هوشمند سازی مناطق تا حدودی مشکل کمبود محیط بان رفع شود گرچه سالانه هفت محیط بان به استان اضافه می شود. 

وی افزود: دوربین های نصب شده در مناطق به آتش سوزی ،صدای اره برقی ، شلیک گلوله حساس هستند و حتی قادرند تصاویر متخلفین احتمالی شکار و صید را ضبط و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل کنند. 

وی ابراز داشت: هاشمی ثبت ۲۲ تصویر از پلنگ در ۱۴ هزار هکتار دنا  را بی نظیر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۱۸ قلاده از این پلنگ ها شناسنامه دار شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در تلاش هستیم که بخش اعظمی از مناطق که هنوز باقی مانده است را نیز پایش نماییم که بدون شک با تراکم بالای پلنگ در دنا مواجه خواهیم شد.  

وی ادامه داد: همانگونه که هر انسان اثر انگشت به خود را دارد پلنگ ها نیز از نظر نوع خال خاص هستند و هرگز پلنگی پیدا نخواهد شد که خال های یکسانی داشته باشند.

وی آموزش  و فرهنگ سازی را ، شاه کلید موفقیت در هر کار دانست و گفت: معتقدیم تنها راه نجات و حفظ محیط زیست فرهنگ سازی است و نگاه فانتزی آفتی برا محیط زیست  است.

هاشمی افزود: برای نخستین بار با تشکل ها زیست محیطی  مردم نهاد ، انعقاد تفاهمنامه و قرارداد صورت گرفت تا در حوزه آموزش جوامع محلی، کمک به اطفاء حریق و جنگل یاریگر محیط زیست استان باشند . 

ترنم دلنشین یاد شهدای گمنام؛ آغازگر یک زندگی شیرین/زوج جوانی که از گلزار شهدای گمنام به خانه بخت رفتند+تصاویر
دنبال کنید

هاشمی با اشاره به افزایش چشم گیر آموزش محیط بانان گفت: آموزش حقوقی و تخصصی محیط بانان در این چند سال بی سابقه بوده است و محیط بانی نداریم که بدون آموزش باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی را بلای جنگل های بلوط دانست و گفت: ۴۰ درصد از آب شیرین کشور توسط جنگل ها زاگرس تامین می شود اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آتش سوزی هایی هستیم که در حال نابودی این سرمایه های عظیم هستند.

 

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi