پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۵طرح برقرسانی درکهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دستور وزیر نیرو پنج طرح برق با ارزش سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61934
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

۵طرح برقرسانی درکهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید

به گزارش کرونا نیوز، آئین افتتاح ۲۴ پروژه‌ هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از جمله سد لاستیکی فرح آباد در ساری، هفت پست برق و خطوط انتقال، چهار نیروگاه خورشیدی، دو نیروگاه مقیاس کوچک به ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو و با حضور استانداران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و برق منطقه ای خوزستان،مازندران، اردبیل، بوشهر و فارس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حسین کلانتری روز چهارشنبه در این آئین که در پست ۴۰۰ کیلو ولت برق یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت میلاد فرخنده حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت ۵ پروره اختصاصی در این استان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی های سال زراعی استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، افزود: این میزان به نسبت بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان جزو استان هایی است که با تنش آبی رو به رو است و نهمین استان دارای تنش آبی در کشور هستیم.

کلانتری ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور است.

وی بیان کرد: وزارت نیرو و در راس آن وزیر نیرو توجه خاصی به این استان داشته اند و ما از این نگاه ویژه تقدیر می کنیم و خروجی آن را می توان در احداث سد چم شیر در گچساران و تامین اعتبار سد تنگ سرخ از طریق ماده ۵۶ مشاهده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ جهت پروژه های سدهای آبریز و سقاوه، عنوان کرد: با تحقق این مهم یک اطمینان بخشی برای استان به وجود می آید که بتوان سخت ترین شرایط را هم پشت سر گذاشت.

مدیرکل امور بانوان استانداری :شرایط را برای حضور مؤثر زنان در جامعه ایجاد کنیم
دنبال کنید

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که این طرح ها در تابستان ۹۸ کلنگ زنی شد و در تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیدند.

کلانتری عنوان کرد: پنج پروژه شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پراکندگی این پروژه ها در همه مناطق استان از جمله مناطق سردسیری و گرمسیری است.

وی ابراز داشت: امید است با این پویش بومی که اکنون جهانی شده است شاهد تحولات چشمگیری در سراسر ایران زمین باشیم.

کلانتری با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری در حوزه وزارت نیرو در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی انجام شده است، گفت: انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی استان بنا بر بخشنامه های قبلی در زمینه مدیریت مصرف انرژی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: باتوجه به بالارفتن مصرف انرژی، کاهش بارندگی و گرمی هوا نیز می طلبد مردم و شهروندان نیز ما را در مدیریت مصرف انرژی در استان همراهی  کنند.

کلانتری تاکید کرد: فعالیت تمامی دستگاه های استخراج رمز ارز در استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

وی همچنین از بهره برداری چندین پروژه دیگر در حوزه وزارت نیرو در سال آینده در استان خبر داد و گفت: پست دژکوه از مجموع این پروژه ها است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به دنبال احداث پست برای شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی هستیم تا شرایط آن ها به پایداری برسد.

کلانتری با تاکید بر اینکه در حوزه وزارت نیرو کارهای بزرگی در  استان انجام شده و در حال اجرا است، اظهار داشت: آینده خوبی در انتظار استان کهگیلویه و بویراحمد است.

طرح جامع امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تهیه شد
دنبال کنید

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این آئین از تلاش های راهبردی و پیگیری های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سدها، مدیریت شبکه آب و فاضلاب روستایی و سایر پروژه های مرتبط با حوزه نیرو قدردانی کرد و گفت: بعد از پشت سر گذاشتن زلزله دنا در استان استاندار با مدیریت مطلوب خود روال عادی زندگی را برای مردم فراهم کرد.

وی، عنوان کرد: امید است زمینه توسعه کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش فراهم شود.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، اسفندیار برخه مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و جمال معتمدی زاده مدیرعامل توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد در این آئین حضور داشتند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi