جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

لحظه شماری برای انتخابات ۱۴۰۰ در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- کرونا نیوز- در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ خبرهای منتشر شده حاکی از آمادگی کامل عوامل اجرایی برای برپایی انتخاباتی بیطرفانه، باشکوه و سالم در کهگیلویه و بویراحمد است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61762
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

لحظه شماری برای انتخابات ۱۴۰۰ در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا نیوز، یک روز مانده به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی  در شهرستان های گچساران و باشت است و شور و هیجانی وصف ناپذیر شهرهای مختلف استان را دربرگرفته است.

آخرین قطعه از پازل پرشکوه انتخابات امسال در روز جمعه بیست و هشت خرداد ماه به دست مردم غیور در سراسر ایران اسلامی تکمیل خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای هواداران آن ها ادامه دارد و صدای شعار های طرفداران نامزدهای مختلف انتخابات امسال به گوش می رسد.

ایران همواره در همه دوران ها در عرصه انتخابات سرشار از صحنه های ناب یکپارچگی و دلدادگی بوده است.

امسال نیز اوج همبستگی و همدلی این ملت برای فردایی بهتر خود را نشان خواهد داد و تمام نقشه های دشمن برای منع مردم از شرکت در انتخابات نقش بر آب خواهد شد. 

با توجه به وضعیت خاص امسال کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات برای رفاه حال مردم تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا مردم با خیالی آسوده پای صندوق های رای بیایند به گونه ای که تعداد شعب اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۴۰۰ افزایش ۱۵ درصدی یافته است و تلاش بر این است که اکثر شعب اخذ رای در فضای باز مستقر شود.

تاکنون بیش از یک هزار شعب اخذ رای انتخابات در استان پیش بینی شده است.

تمهیدات لازم برای انتخاباتی سالم و باشکوه در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری سالم و باشکوه انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده و اقلام مورد نیاز نیز تهیه و  تأمین شده است. 

احد جمالی افزود: ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال هستند. 

وی اظهار داشت: ۲۸ خردادماه امسال علاوه بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری  و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان های گچساران و باشت برگزار می شود. 

جمالی افزود: امید است که انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت گسترده مردم و رعایت کامل نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار  شود. 

کرونا جان یک بیمار دیگر را در کهگیلویه و بویراحمد گرفت
دنبال کنید

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات پیش رو را در این استان بر عهده دارند. 

جمالی عنوان کرد: تعداد افراد رأی اولی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات پیش رو ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر است. 

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروهای کمک دار برای مناطق کوهستانی این استان در روز برگزاری انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است. 

جمالی اظهار داشت: ۲ فروند بالگرد برای اخذ رأی در مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد در روز برگزاری انتخابات پیش رو درخواست شده است.

انتخابات شوراها در سه شهر کهگیلویه و بویراحمد تمام مکانیزه است 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و باشت به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود. 

حسین کلانتری اظهار داشت: تاکنون ۶۴۸ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در کهگیلویه و بویراحمد احراز صلاحیت شده اند. 

وی افزود: میانگین افراد تأیید صلاحیت شده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۶ درصد است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۹۶ کرسی شورای اسلامی شهر در ۱۸ شهر این استان وجود دارد.  

کلانتری عنوان کرد: شورای اسلامی ۱۵ شهر کهگیلویه و بویراحمد پنج نفره بوده و سه شهر این استان نیز هفت نفره است.

روز انتخابات قطعی اینترنت در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعی اینترنت و برق در روز برگزاری انتخابات پیش رو نباید در این استان وجود داشته باشد. 

حسین کلانتری ابراز داشت: بخشداران استان باید قبل از برگزاری انتخابات پیش رو تمامی این موارد را در شعبه های اخذ رأی کنترل کنند. 

وی افزود: .انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد با رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی در این استان تا حد امکان در بستر فضای مجازی برگزار شود. 

کلانتری عنوان کرد: ۲۸ خردادماه امسال علاوه بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  در کهگیلویه و بویراحمد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان های گچساران و باشت برگزار می شود. 

وی ابراز داشت: انتخابات پیش رو در سلامت، امنیت، بی طرفانه و با مشارکت گسترده مردم در کشور و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.  

میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه غنی و سرشار از هویت است
دنبال کنید

کلانتری گفت: برخورد با متخلفان انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد جدی و بر اساس قانون است و در این زمینه نیز تعارف وجود ندارد.  

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قانون موظفند تمامی امکانات خود را در اختیار فرمانداران و بخشداران این استان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش رو قرار دهند.

برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری اولویت فرمانداری بویراحمد است

فرماندار بویراحمد گفت: هدف اصلی این است که انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در این شهرستان، سالم و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

مجید احمدی اظهار داشت: دو اصل بی طرفی و رعایت اخلاق در انتخابات مد نظر  قرار گیرد و نگاه به گونه ای باشد که حقی ناحق نشود.

وی افزود: مجریان انتخابات و ناظران آن باید در چارچوب قانون اقدام کنند و بی طرفی نسبت به نامزدهای انتخابات در دستور کارشان باشد.

احمدی تصریح کرد: چنانچه مدیری در برگزاری انتخابات همکاری لازم را نداشته باشد به دادستانی معرفی خواهد شد.

صندوق سیار برای بیماران کرونایی در بویراحمد در نظر گرفته شده است

فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور و به تبع آن در بویراحمد، صندوق سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

احمدی اظهار داشت: شاید یکی از دغدغه‌های مردم ترس از کرونا باشد، به همین منظور تدابیری در همه شعب اخذ رای برای اطمینان از سلامت مردم و مجریان برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین موضوع در برگزاری انتخابات امنیت و سلامت آن است.

بر اساس اظهارات مسئولان کهگیلویه و بویراحمد همه شرایط لازم فراهم شده است تا باز هم شاهد شکوه و عظمت ایران عزیز در ۲۸ خرداد ماه و شرکت حداکثری مردم در انتخابات امسال خواهیم بود تا برگ زرین دیگری از همبستگی ملت ایران به افتخارات ایران اضافه شود.

جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ و به ‌طور همزمان چهار انتخابات شامل سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌ دوره‌ ای مجلس شورای اسلامی و میان ‌دوره‌ ای مجلس خبرگان رهبری در کشور برگزار می شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi