پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قاضی زادهاشمی : دولت سلام ،دولتی پاسخگو و مردمی خواهد بود

یاسوج – کرونا نیوز – سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اختیارات اجرایی از مرکز کشور سلب و به شهرستانها داده خواهد شد گفت: با اجرای این برنامه دولت سلام دولتی مردمی و پاسخ گو خواهد بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

قاضی زادهاشمی : دولت سلام ،دولتی پاسخگو و مردمی خواهد بود

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم کهگیلویه وبویراحمد که از طریق شبکه دنا پخش شد، با اشاره به اینکه توسعه متوازن در کشور نهادینه نشد اظهارداشت:اکنون تمامی امکانات در تهران به‌عنوان پایتخت و با فاصله، تعدادی از کلان‌شهرها است اما در دولت بنده به‌جای تهران به‌عنوان یک پایتخت فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و امنیتی، براساس اختیارات قانون اساسی که به دولت اجازه داده اختیارات اجرایی خود را به فرمانداران شهرستان‌ها بدهد، تمامی اختیارات هیات وزیران در حوزه تصدی و اجرا به فرمانداران داده می‌شود و آن‌ها پاسخ‌گوی مردم هستند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده ساختار تصمیم گیری متمرکز را خرد می کنیم و اختیارات را مستقیم نه حتی به مراکز استان، بلکه به شهرستانها می دهیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در این ساختار استاندار وظیفه هماهنگی دارد گفت: برای هر شهرستان ماموریتی ملی تعریف می شود و هر شهرستان با توجه به ظرفیت ها به یک پایتخت خاص تبدیل می شود.

وی ادامه داد: مزیت ها و ظرفیتهای هر شهرستان را شناسایی کرده ایم و می گذاریم شهرستان طبق آن ظرفیتها پایتخت آن حوزه شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد:  دانشگاه، نمایشگاههای ویژه، اجازه تجارت بین المللی، گمرک و اجازه دیپلماسی به شهرستان ها داده می شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بسیاری از دانشجویان و سربازان با ورود به تهران در این پایتخت می مانند و به شهرستان خود بازنمی گردند در حالیکه منابعی ارزشمند برای اشتغال در شهرستان ها وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سربازی دوسال جوانان را که در سن کار قرار دارند یا می‌تواند به تحصیل و ازدواج و اشتغال بپردازد می گیرد، طی دوسال جوانان  از چرخه تولید خارج می شوند، این چرخه از نخبه تا نیروی کار عادی را شامل می شود.

مجتمع قرآنی گچساران با حضور آیت الله اعرافی کلنگ‌زنی شد/ آیت الله اعرافی: حق مردم گچساران بیش از این است
دنبال کنید

وی به سه میلیون فراری از سربازی در کشور اشاره کرد که دچار مشکلات متعدد هستند، و گفت: به دنبال جمع شدن سربازی اجباری هستم و در دولتم سربازی به عنوان سربازی داوطلبانه خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ایده ها در پرداخت به مسایل استانها، گفت: کرونا شرایطی ایجاد کرد که امکان سرکشی به استانها برایم میسر نشد چرا که امکان تجمع بود و سلامت مردم به خطر می افتاد.

قاضی زاده هاشمی افزود: تعدادی از هموطنان به خاطر سوءمدیریت کرونا فوت کردند ولی در برخی کشورها با مدیریت مناسب کرونا به بحران تبدیل نشد.

وی با اشاره به اینکه در صدا و سیما فقط آمارها از فوتی کرونا اعلام می شود ولی مساله مدیریت مطرح نمی شود، افزود: امروز با وجود واکسن می شود بهتر مساله کرونا را مدیریت کرد.

قاضی زاده هاشمی مدیریت کشور در مساله کرونا را ضعیف و همین مساله را علت دورماندن خود از مردم در استانهای مختلف عنوان کرد.

وی ساختارها، روش های استضعاف و نبود توازن را در ۱۰۰ ساله کشور علت اصلی تبعیض در کشور عنوان و اضافه کرد: مراکز دانشگاهی، رفاهی و اشتغالزا در مناطق خاصی از کشور استقرار یافته است که البته همان مناطق نیز برخوردار نشدند و آسیب های دیگر ایجاد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این فقدان توازن مهاجرت، حاشیه نشینی، گرانی زمین، ترافیک و فقر ایجاد کرد که از عوارض برنامه ریزی غلط در توسعه است.

وی ادامه داد: امروز کشور از تبعیض گسترده رنج می برد که نیاز به برنامه ریزی برای اصلاح است، خیلی از دولت ها مدعی اصلاح بودند ولی محقق نشد چرا که دولتها بدون مردم نمی توانند کاری از پیش ببرند.

بوکسور نوجوان نفت و گاز گچساران به تیم ملی دعوت شد
دنبال کنید

قاضی زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد از نفت تا طبیعت، تاریخی، جنگل و گردشگری و بخصوص معادن افزود: نیاز است با برنامه ریزی های انجام شده از این ظرفیت ها برای توسعه به نحو احسن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: نبود امکانات در برخی از شهرستانهای استان باعث مهاجرت و خالی شدن روستاها شده که در دولت سلام توجه زیادی به مشکل خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی استان کهگیلویه وبویراحمد را یکی از استانهای مهم در همه زمینه ها دانست و گفت: ۲۷ درصد از ذخایر نفتی کشور در این استان وجود دارد که باید نسبت به توسعه متوازن ان برنامه ریزی لازم انجام شود.

: ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال هستند. 

 ۲۸ خردادماه امسال علاوه بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری  و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان های گچساران و باشت برگزار می شود. 

حدود یک هزار شعبه اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۱۴ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. 

جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ و به ‌طور همزمان چهار انتخاباتِ شامل سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌ دوره‌ ای مجلس شورای اسلامی و میان ‌دوره‌ ای مجلس خبرگان رهبری در کشور برگزار می شود. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi