پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توسعه اقتصادی مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد از رییس جمهور آینده

گچساران – کرونا نیوز- شهروندان کهگیلویه و بویراحمد توسعه اقتصادی با ایجاد کارخانه های بزرگ صنعتی، کمک به رونق بیشتر حوزه های گردشگری،صنایع دستی و کشاورزی را مهمترین مطالبات خود از رییس جمهور آینده می دانند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61660
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

توسعه اقتصادی مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد از رییس جمهور آینده

به گزارش کرونا نیوز،ساکنان این دیار در آخرین انتخابات برگزار شده در روز دوم اسفند سال ۱۳۹۸ با حضور ۷۰درصدی خود بیشترین استقبال را از حضور در صحنه تصمیم گیری کلان در سطح کشور داشتند و اکنون بر این باور هستند که دولت آینده با توسعه بیش از پیش ظرفیت های طبیعی و سرمایه های انسانی می تواند وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را بهبود ببخشد. 

اگرچه مردم این خطه از ایران زمین همچون دیگر نقاط این سرزمین سرافراز قدردان خدمات انجام شده دولت کنونی و دولت های پیشین هستند اما مصمم هستند تا با انتخابی آگاهانه روند توسعه اقتصادی استان را به عنوان مهمترین مطالبه خود شتاب مضاعف بدهند.

شهروندان کهگیلویه و بویراحمد معتقدند که با توجه به وجود ذخایر نفت و گاز، جنگل ،آب فراوان،  خاک حاصلخیز و قرار داشتن استان در شاهراه جنوب به مرکز کشور از سویی و نقش فعال آنان در عرصه های مختلف چون جنگ تحمیلی سهم بیشتری از توسعه حق آنان است.

عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی

یکی دانشجوی گچسارانی با اشاره به تصویب احداث منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان ،عملیاتی شدن این طرح را مهمترین مطالبه نسل جوان از رییس جمهور آینده عنوان کرد و افزود: با توجه به پیش بینی مشوق های مناسب راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی می تواند موجب جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی در شهرستان نفتخیز گچساران شود.

سینا محمدرضایی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در گچساران اضافه کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان با توجه به نزدیکی به بنادر جنوبی و نفتخیز بودن منطقه فرصتی برای رونق اشتغال و سرمایه گذاری فراهم خواهد کرد.

۳۷ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی چرام دستگیر شدند
دنبال کنید

کارخانه بیواتانول باشت

یک  جوان باشتی تکمیل کارخانه بیواتانول را مهمترین درخواست جوانان جویای کار این شهرستان از رییس دولت سیزدهم ذکر می کند و افزود: بهره برداری از این طرح مهم افزون بر ایجاد تعداد زیادی فرصت شغلی با تولید بنزین گیاهی خدمتی به اقتصاد و خودکفایی ملی نیز محسوب می شود.

حامد حسینی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده درشهرک صنعتی خان احمد می گوید:پیش  بینی مشوق های جدید سرمایه گذاری مانند معافیت مالیاتی برای این شهرک صنعت ، ظرفیت دیگری برای بهبود کارآفرینی و اشتغال در باشت است.

فراهم کردن زیرساخت های فروش صنایع دستی

یک هنرمند صنایع دستی در شهر دهدشت توسعه زیرساخت های عرضه و فروش صنایع دستی را از مهمترین دغدغه های هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد عنوان می کند و اضافه کرد: راه اندازی بازارچه های صنایع دستی یکی از در خواست های هنرمندان صنایع دستی در شهرستان کهگیلویه است.

سمیه علی پور با اشاره به اینکه تولیدات صنایع دستی افزون بر درآمدزایی برای بانوان نقش مهمی در ارزآوری دارد از مسوولان دولت آینده خواست هنرمندان صنایع دستی استان را حمایت کنند.

وی تاکید کرد: با وجود پرداخت تسهیلات بانکی،راه اندازی کارگاه های صنایع دستی واحیای برخی رشته های صنایع دستی منسوخ کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر اما هنوز نبودن زیرساخت های معرفی وفروش  مانع رونق این حوزه اشتغالزاست. 

گیاهان دارویی

یک کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه درآمدزایی از طریق  کشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد است که در سال های اخیر رونق خوبی گرفته است اضافه می گوید: ایجاد یک واحد فراوری گیاهان دارویی برای واقعی شدن قیمت این محصولات بسیار ضروری است.

۶۰۰۰ هکتار از باغ‌های یزد شناسنامه‌دار شد
دنبال کنید

محمدرضا یوسفی اضافه کرد: در حال حاضر شیرابه گیاهان دارویی به صورت خام به دلالان فروخته می شود ،از اسانس گیاه دارویی آنغوزه محصولات آرایشی و دارویی زیادی تولید می شود که به صورت گرمی فروخته می شود درحالی که هر کیلوگرم شیرابه به قیمت۲۵۰ هزارتومان به فروش می رسد. 

توسعه صنایع تبدیلی

یک کشاورز فعال در حوزه لیشتر می  گوید: به نامزدی رای میدهد که توسعه زیرساخت های صنایع تبدیلی از برنامه های مهم او  باشد. صدها تن گوجه فرنگی و هندوانه بر روی دست کشاورزان این منطقه مانده است و رییس دولت آینده باید ایجاد واحدهای فراوری و نگهداری محصولات کشاورزی در کهگیلویه و  بویراحمد را باید مورد توجه جدی قرار دهد. 

وی تاکید می کند از حق نباید گذشت در چند سال اخیر آبرسانی به زمین های کشاورزی و بهره برداری از طرح روغن کشی که اقدام به خرید ذرت وکلزا از کشاورزان باعث بهبود وضعیت زیرساخت های مهمترین حوزه معیشتی مردم کهگیلویه و بویراحمد شد.                                                               

استان کهگیلویه و بویراحمد با۷۲۶هزارنفر بیش از ۵۵۰هزار نفر جمعیت دارای شرایط شرکت در انتخابات دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای شهرستانهای گچساران و باشت در ۲۸خرداد ماه جاری همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi